Arbetsbeskrivning
Regional utveckling
Har du ett stort samhällsengagemang? Är du intresserad av att arbeta med att koordinera och handlägga projekt och bidragshantering som bidrar till utvecklingen och framåtdriften av vårt län? Då kan rollen som handläggare vara något för dig!
Rollen som Handläggare
Vi söker en handläggare till sektionen Innovation och Attraktivitet inom Regional utveckling. I rollen kommer du att handlägga och bereda projekt- och bidragsansökningar inom områden som näringslivsutveckling, innovation och regional attraktivitet. Du kommer även att koordinera arbetsprocesser och ge stöd och vägledning till externa aktörer och stödmottagare.Du kommer att förbereda ärenden inför politiska beslut, ta fram beslutsunderlag samt följa upp och säkerställa korrekt rapportering och redovisning av beviljade projekt. Vidare deltar du i utvecklingen av interna processer, rutiner och digitala verktyg, och samarbetar med kollegor, myndigheter och externa aktörer för att säkerställa att projekt och insatser genomförs effektivt och rättssäkert. Genom ditt arbete bidrar du till att stärka regionens hållbarhet och konkurrenskraft.
Din blivande arbetsplats
Du blir en del av avdelningen Regional utveckling där vi leder och samordnar den regionala utvecklingen på både statligt och regionalt uppdrag. Här arbetar strateger, projektledare, koordinatorer, handläggare och chefer inom bland annat hållbarhet, infrastruktur, näringsliv, kompetensförsörjning, besöksnäring, kultur, landsbygdsutveckling och digitalisering.
Tjänsten är placerad i sektionen Innovation och Attraktivitet. Din närmsta chef är sektionschefen. Du kommer också samarbeta med kansliavdelningen som ansvarar för ekonomi och processutveckling kring projekt- och bidragshantering. Du blir en viktig del av detta utvecklingsarbete tillsammans med andra kollegor.
Din profil
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, exempelvis inom administration, samhällsvetenskap, ekonomi, offentlig förvaltning eller projektkoordinering.
Du har erfarenhet av handläggning, ärendeberedning och administration – gärna inom offentlig sektor. Du har god ekonomisk förståelse, vana vid att arbeta strukturerat och med hög kvalitet i dokumentation och uppföljning. Du är van att arbeta med deadlines och parallella arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av statlig eller regional bidragshantering, samt en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska. Du bör även ha erfarenhet av samverkan med olika aktörer och av arbete i digitala ärende- eller uppföljningssystem. Vidare är kunskap inom näringslivsutveckling, innovation eller regional attraktionskraft meriterande. Erfarenhet från politiskt styrda organisationer är också en fördel.
Vårt erbjudande till dig
Som medarbetare hos Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner – vissa stärker din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på tillvaron.
Läs mer om våra förmåner här: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/
Har du frågor om tjänsten?
Välkommen att kontakta Tf sektionschef Carina Hedfors , e-post:
[email protected]
Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av tjänsten – men vi undanber oss samtal från annonssäljare och rekryteringsföretag.
Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 20 maj.
Läs mer om hur vi rekryterar på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess
Välkommen med din ansökan!