OM ARBETSPLATSEN
Upphandlingsenheten i Tranås kommun ingår i ekonomi- och upphandlingsavdelningen som är en del av kommunledningsförvaltningen.
Förvaltningen levererar centrala servicefunktioner till kommunens alla verksamheter, detta med en hög servicenivå och alltid med kunden i centrum.
Avdelningen består av 13 medarbetare inom upphandling samt ekonomi.
Nu söker vi en kollega till en tjänst som ger dig möjlighet att växa och utvecklas i rollen som upphandlare. En tjänst som passar dig som har ett stort driv och engagemang för den offentliga affären, men som ännu inte samlat på dig så mycket erfarenhet. Vi är ett erfaret och samarbetsvilligt team som värdesätter god stämning och arbetsglädje. Välkommen till en spännande karriärmöjlighet!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är anpassande utefter att du kommer vara junior i din roll.
Målsättning är att bygga vidare och växla upp med tiden till mer komplexa arbetsuppgifter.
Som junior upphandlare förväntas du ta ansvar för en rad administrativa uppgifter både inom och utanför upphandlings- och inköpsprocessen.
Detta kan innefatta exempelvis direktupphandlingar, förnyade konkurrensutsättningar, hantering av funktionsbrevlådan, operativa inköpsfrågor samt utlämnande av handlingar.
Vid behov kommer du även att stödja kollegor i deras uppdrag.
Du kommer också att ha en central roll i att planera och genomföra upphandlingar som bedrivs i projektform, där du agerar som projektledare eller projektmedlem.
En annan viktig del av din roll är att ge råd och stöd i upphandlings- och inköpsfrågor till hela organisationen. Du blir en del av ett team bestående av fyra upphandlare, en inköpsassistent och en upphandlingschef, där samarbete och erfarenhetsutbyte är en naturlig del av arbetet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom exempelvis upphandling, inköp, juridik, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
Du har grundläggande kunskaper om upphandlingsprocesser och relevant lagstiftning, inklusive LOU, och förstår hur dessa regler påverkar verksamheten.
Du är bekväm med att läsa och analysera omfattande textmaterial och har en förmåga att skriva och utforma välstrukturerade texter för myndighetsbruk. Du uppskattar även den typen av uppgift och ser det som en naturlig del av arbetsdagen. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
För att passa i denna roll tror vi dessutom du är/har:
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ANSTÄLLNING
Tillsvidareanställning, 100 %.
Arbetet är förlagt på dagtid och du förväntas arbeta mestadels på plats.
Tillträde 250901 eller efter överenskommelse.
LÖN OCH FÖRMÅNER
I Tranås kommun tillämpar vi individuell lönesättning.
Tranås kommun arbetar ständigt för att öka våra medarbetares välbefinnande. Läs mer om våra förmåner HÄR.
ANSÖKAN
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun använder vi rekryteringsverktyget Talent Recruiter.
Vi ber dig därför skicka in din ansökan via Talent Recruiter genom att klicka på ansökningslänken i annonsen.
Arbetsprov kan komma att användas i processen.
Varmt välkommen med din ansökan!