Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Ekonomiassistent inom Kundreskontra till Sandströms Center AB!
Skicka ansökan 41 dagar kvar
Ekonomiassistent
41 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet inom ekonomi och kundreskontra och letar efter ett utvecklande vikariat? Sandströms Center AB söker nu en engagerad ekonomiassistent som vill bli en del av deras härliga team i Spånga. Nyfiken på om det kan bli en match? Läs vidare!


Om tjänsten
Sandströms Center AB söker nu en ekonomiassistent för ett initialt vikariat på 14 månader då deras klippa Gabbi ska vara föräldraledig. Tjänsten är på heltid och du kommer att arbeta tillsammans med tre kollegor och teamet präglas av en trevlig stämning där man hjälper varandra.


Du erbjuds
  • Ett utvecklande vikariat med möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom kundreskontra
  • En arbetsplats med mycket skratt, energi och god teamkänsla

Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent inom kundreskontra kommer du att ha en viktig funktion i ekonomiteamet med omväxlande arbetsuppgifter och ansvarsområden. Rollen innebär även att ge snabb service och support till både interna och externa parter för att säkerställa att ekonomiprocesserna löper smidigt.
Exempel på arbetsuppgifter:
  • Lägga upp nya och uppdatera befintliga kunder
  • Kreditkontroll, bevakning av olösta kundfordringar och inkassoärenden
  • Kundfakturering och registrering av kundinbetalningar
  • Betalningspåminnelser och räntefakturering
  • Kundrelaterade frågor, både interna och externa
  • Avstämningar i samband med månadsbokslut
  • Övriga administrativa uppgifter såsom uppdatering av instruktioner, register etc
  • Svara i telefon och ta emot besökare

Vi söker dig som
  • Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller erfarenhet av ekonomiarbete
  • Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift då kommunikationen sker på svenska
  • Har en god datorvana och känner dig väl bevandrad i office-paketet
  • Har ett intresse för ekonomi och kundreskontra

I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Förutom att vi ser att du är en positiv person med en can-do inställning tror vi även att du är:
  • Ansvarstagande – du tar ägandeskap för dina arbetsuppgifter och driver dem framåt
  • Proaktiv – du ser förbättringsmöjligheter och agerar innan problem uppstår
  • Effektiv – du gör saker snabbt och smart med kvalitet
  • Lösningsorienterad – du har ett pragmatiskt synsätt och hittar lösningar på utmaningar


Praktisk information
  • Start: Juli 2025, enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid, arbetstider 07: 00-16:00 möjlighet till remote-arbete onsdagar och fredagar
  • Ort: Spånga, Stockholm
  • Kontakt: Filippa Furugren
Urval sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Bokförare Upphandlare Administratör Ekonomiansvarig HR-administratör Kontorsservicemedarbetare Leverantörsreskontraansvarig CFO (Chief Financial Officer)
24 apr
Ekonom Ekonomiassistent Redovisningsekonom Redovisningskonsult
Idag
Controller Senior Controller Finansiell rådgivare
28 apr