Vill du arbeta i en dynamisk ekonomiroll inom ett nordiskt team? Vi söker nu en Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till vår kund inom mediabranschen. Detta är ett konsultuppdrag med start slutet av maj/början av juni och inledningsvis 12 månader. Vår kund har sitt kontor beläget på Gärdet i Stockholm och här jobbar man enligt ett hybridupplägg om minst 4 dagar/veckan på plats.
Om tjänsten
Som Ekonomiassistent kommer du att ha ansvar för fakturaflödet samtidigt som du bidrar till gemensamma uppgifter inom teamet. Du blir en del av ett nordiskt ekonomi-team, med kollegor både i Sverige och Finland. Då teamet är under hög belastning under sommaren ser vi att du inte har längre semester inplanerad under juni, juli eller början av augusti. Enstaka lediga dagar går att lösa. Ledighet under höst och senare går bra.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med sedvanliga uppgifter inom leverantörsreskontra (AP), såsom:
- Kontering och hantering av leverantörsfakturor
- Kommunikation med leverantörer och svara på frågor
- Bidra till att uppdatera och förbättra rutiner och instruktioner
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har jobbat några år som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra tidigare. Kunden jobbar i flera olika system vilket det gör att du behöver vara systemvan och kunnig i Excel. Du bör vara en person som tycker om system, detta är en mycket systemtung roll och man behöver ganska snabbt känna sig trygg i många olika system. Vidare är det ett krav att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att trivas hos kunden bör du vara självgående, driven och initiativtagande. Du är hjälpsam och samarbetsvillig samtidigt som du är lösningsorienterad. Du är framåt och kommunikativ och har lätt för att skapa relationer och sprider härlig energi omkring dig. Hos kunden kommer du att ha mycket kontakt med interna befattningshavare samt externa kunder så det krävs att du har lite skinn på näsan och kan stå på dig i vissa dialoger.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2025-06-04.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.
#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2023/12/konsult_shutterstock_1206996091-scaled.jpg