ARBETSUPPGIFTER
Omsorgsförvaltningen, äldreomsorgen söker en engagerad och erfaren enhetschef för uppdrag inom särskilt boende.
Arbetet innefattar ansvaret för att leda, organisera och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning och uppsatta mål. Enhetschefsyrket är komplext och sätter förmågan av uthållighet och mod på prov.
I denna roll kommer du att ingå i de förändringsarbete som pågår inom förvaltningen med projektering av nytt särskilt boende och evakuering av boendeenhet till andra lokaler.
Du förväntas att arbeta för den aktuella målgruppen och säkerställa innehåll och kvalitet i verksamheten med gällande ekonomiska förutsättningar.
Som enhetschef har du budget-, personal-, kvalitets- samt arbetsmiljöansvar för verksamheten. Du deltar aktivt i utvecklingsfrågor och involverar medarbetarna i det gemensamma utvecklingsarbetet för att implementera förbättringsåtgärder.
Du kommer att ha ett nära samarbete med kollegor inom avdelningens ledningsgrupp, så kollegialt stöd finns alltid nära.
Du arbetar direkt under avdelningschef. Inom verksamhetsgrenen Särskilt boende för äldre arbetar sex enhetschefer, fyra administratörer, undersköterskor, vårdbiträden och omfattar fyra särskilda boenden. Under verksamhetsgrenen finns också kommunens hälso- och sjukvård samt kvalitetsgrupp organiserade.
Vi arbetar tillsammans med omsorgsfrågorna och hittar lösningar för att hantera utmaningarna som bland annat är demografi och kompetensförsörjning.
Du arbetar nära verksamhetens administratör och har stöd av en controller som är kopplad till förvaltningen. En viktig del i arbetet är samarbete och samverkan med andra verksamheter internt och externt.
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och hos oss får du: https://hedemora.se/kommun-och-demokrati/sa-fungerar-kommunen/arbeta-hos-oss/personalformaner/
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har genomförd högskoleutbildning, exempelvis sjuksköterska, socionom, fysioterapeut, arbetsterapeut eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och relevant för tjänsten.
Erfarenhet av arbete som chef är ett krav.
Du är en ledare med personlig mognad, en förmåga att agera självständigt, har ett eget driv och tycker det är viktigt att kunna sätta mål och uppvisa resultat.
Du är en lugn och trygg person med goda kunskaper inom gällande lagstiftning och regelverk.
Du har mod och styrka att stå kvar även när förutsättningarna förändras.
Du har en god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Ditt ledarskap präglas av tillitsbaserat förhållningssätt och du har förmåga att motivera, skapa engagemang och få medarbetarna att växa.
Du lyssnar in men står också stadigt när det krävs. Det finns en god uppbackning av kollegor, men i det dagliga arbetet behöver du trivas med eget ansvar och självständigt arbete.
Dina IT-kunskaper är goda.
B-körkort för manuell växellåda är ett krav.
Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personliga kompetenser.
Digitala lösningar är både nu och framtiden en förutsättning för att lösa vårdutmaningarna.
Du ser det som naturligt att hantera system och nya digitala lösningar.
Ditt intresse för digital utveckling kommer vara värdefullt för att lyckas i rollen.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar vår gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika
bakgrund.
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.
Välkommen med din ansökan!
Om du behöver hjälp med hur du ansöker - kontakta supporten på 0771-10 10 29.