Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
IT Tekniker / Firstline Support
Skicka ansökan 26 dagar kvar
Support Tekniker IT-tekniker First Line Support
26 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du en utbildning inom IT och är vass på Active Directory, Azure och användarsupport inom både mjuk- och hårdvara samt olika system? Är du dessutom tekniskt intresserad, analytisk och ständigt ute efter att lära dig mer? Vad roligt, då kan du vara vår nästa IT-tekniker!

Om företaget

Företaget är ett stort IT-företag, men anställningen sker som en konsultanställning via Mero. Mer info kommer under processen.

Om tjänsten

I rollen som tekniker kommer du att vara en central del i att stödja och vägleda användare inom både system och hårdvara ute på plats i Skåne. Din uppgift är att lösa tekniska problem genom installation, felsökning och allmän problemlösning inom IT. Ärendena kommer att vara varierande och anpassade efter kundernas behov inom områdena hårdvara, mjukvara, system och nätverk. Eftersom användarna har olika erfarenhetsnivåer, kommer din pedagogiska förmåga att vara ovärderlig. Vi söker någon som inte bara löser problem utan också ser till att ge användarna de bästa IT-lösningarna. Vi söker dig som:

  • Har ett genuint intresse för IT och drivs av att lära dig nya tekniska lösningar i kombination med en relevant utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Har tidigare erfarenhet av teknisk support, exempelvis från en helpdesk eller onsite-arbete som tekniker är meriterande.
  • Har kunskap inom Microsoftmiljö, Active Directory och Azure
  • Är flytande i både svenska och engelska, i både tal och skrift

B körkort är inte ett krav, men kan vara en fördel då du kommer resa ut till olika platser inom skåne.

Som person tror vi du är teknisk intresserad och lösnings orienterad med ett starkt driv att hantera och lösa flera ärenden samtidigt. Du fokuserar på teamwork och trivs med att samarbeta både med kollegor och kunder. Du är kommunikativ och har förmågan att förklara tekniska lösningar på ett pedagogiskt sätt, anpassat efter användarens behov. Med en ödmjuk och lyhörd inställning är du alltid fokuserad på att leverera bästa möjliga service och support.

Övrig information

  • Start: Enligt överenskommelse
  • Plats: Malmö, resor inom skåne förekommer
  • Omfattning: Heltid, kontorstider 8-17
  • Lön: Enligt överenskommelse

Har du frågor om tjänsten? Kontakta rekryteringsansvarig Joakim Gullin[email protected] eller 0709-700016. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, då urval sker löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Supportmedarbetare Kundtjänstmedarbetare 1st line supporttekniker
25 apr
Kundrådgivare Teknisk support Supportmedarbetare Kundtjänstmedarbetare
25 apr
Kundansvarig Offertansvarig Teknisk säljare Servicetekniker Teknisk support Fältservicetekniker Kundtjänstmedarbetare
28 apr
CSA CSM Sälj Säljare Kundvärd B2C säljare B2B Säljare Client Manager B2B Innesäljare Customer Support B2B Support Agent Kundtjänstmedarbetare Client Success Manager Customer Success Manager
30 apr