Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Key Account Manager
Skicka ansökan 16 dagar kvar
Chef Account Manager Key Account Manager
16 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven Key Account Manager till Retail & Export inom Atria Sverige

Som KAM Retail är du ansvarig för att driva och utveckla Atrias affär mot våra stora kunder inom svensk dagligvaruhandel. Du har ansvar för en av våra huvudkategorier i marknaden och har en central roll inom organisationen. Du upprättar och utvecklar avtal, kundplaner, skapar en lönsam tillväxt och bygger långsiktiga samarbeten och relationer till dina kunder.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att;

  • Utarbeta och implementera kundplaner samt leda affären för dina kunder.
  • Ansvara för aktiv prishantering, prisjustering, aviseringar, avtalsförhandlingar samt lönsamhetsbevakning för den egna kategorin.
  • Driva och utveckla sortiment och lanseringar tillsammans med kund inom den egna kategorin.
  • Ansvara för både varumärkesprodukter och EMV samt är länk för övriga avdelningar i arbetet med utvecklingen av nya produkter.
  • Planera och genomföra kampanjer och säljaktiviteter.
  • Optimera logistik, servicegrad och prognos i samarbete med S&OP.

Du samarbetar med flera funktioner inom organisationen så som KAM, säljkår, anbud, operations och marknad i flertalet av arbetsuppgifterna.

För att lyckas i rollen är det viktigt att vara;

  • Kundorienterad och målinriktad. Du drivs av att skapa och utveckla både befintliga och nya affärer för Atria och för kunden.
  • Teamspelare med god förmåga att etablera och utveckla relationer, både externt och internt. Du förstår värdet av att skapa långsiktiga relationer och partnerskap med kund.
  • Strategisk och analytisk. Van vid att basera beslut på insikt, marknadsinformation och datadrivna underlag.
  • Ansvarsfull, driven och lösningsorienterad i ditt arbete.

Din profil och erfarenhet;

  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet som KAM inom svensk dagligvaruhandel
  • Goda kunskaper i förhandling och presentationsteknik.
  • Eftergymnasial utbildning med inriktning marknad, ekonomi eller liknande.
  • Erfarenhet från livsmedelsbranschen är meriterande
  • Mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint.
  • Talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Övrigt

Start: Augusti eller enl. överenskommelse

Anställning: Tillsvidare - inleds med provanställning

Placeringsort: Sundbyberg

Vid frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef [email protected]

Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta [email protected]

Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-05-05
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Säljare Utesäljare Fältsäljare B2C säljare B2B Säljare Kundansvarig Sales Executive Solcellssäljare B2B Innesäljare Företagssäljare Affärsutvecklare B2B Account Manager
Sommarjobb Säljare Teamledare Fältsäljare Eventsäljare Demonstratör Kommunikatör Eventpersonal Account Manager Butiksmedarbetare Marknadsassistent Kundtjänstmedarbetare
15 apr
Sälj Säljare B2B Säljare Produktsäljare Account Manager B2B Account Manager Key Account Manager Säljsupportmedarbetare
22 apr
Säljare Promotor Fältsäljare Innesäljare Projektledare Butikssäljare Marknadskoordinator Kommunikationsansvarig
15 apr
Säljare Utesäljare Fältsäljare B2C säljare Eventsäljare Eventpersonal Kundkommunikatör
15 apr