Arbetsbeskrivning
På Plantagen brinner vi för växter. Men framför allt brinner vi för försäljning och våra kunder. Varje dag levererar vi ett levande kundmöte som med inspiration, kunskap och verktyg tar våra kunder närmare naturens positiva kraft. Med över 130 butiker i olika format i Norge, Sverige och Finland är vi det ledande varumärket för växter i Norden och har som vision att vara Nordens härligaste växthus. Tillsammans med våra drygt 2400 engagerade medarbetare som delar våra värderingar om glädje, tydlighet och ägarskap erbjuder Plantagen ett unikt utbud av växter och växtlösningar för att främja ett växande liv!
Om rollen
Som Project Manager Plantagen Sverige ingår du i ett team tillsammans med Project Manager Plantasjen Norge och Operations Manager. Tillsammans ansvarar teamet för att butikernas inköp av produkter och tjänster för fastighetsdrift, såsom el/värme, säkerhet, städning, avfallshantering, skadedjursbekämpning, service och reparationer, sker så ändamålsenligt och kostnadseffektivt som möjligt.
Du kommer att ha daglig kontakt med butiker och leverantörer för att säkerställa att driften fungerar smidigt. Du behöver bilda dig en uppfattning om rådande status på butikernas olika installationer och planera för kommande åtgärder, samt tillse att Plantagen följer gällande och framtida lagkrav. Du förväntas arbeta på kort sikt med att lösa problem som uppstår och på lång sikt med att förhindra problem från att uppstå.
Du kommer att driva projekt för att förbättra butikernas förutsättningar inom ramen för fastighetsdrift, och tillsammans med Operations Manager regelbundet konkurrensutsätta existerande leverantörer för att optimera servicegrad och kostnad. Att upprätthålla ett nära och väl fungerande samarbete med andra avdelningar, butikschefer och butikspersonal är en förutsättning för arbetet, och du förväntas kunna vara på plats i butik vid behov.
Vid nyöppning eller nedläggning av butik fungerar du som projektledare som håller ihop och följer upp projektplan och framdrift, ansvarar för att involvera och informera relevanta interna och externa resurser, och ser till att projektet håller tidsplan och budget.
Arbetsuppgifter
• Stötta butiker med åtgärder och kontakter för att säkerställa löpande drift
• Kommunicera och förhandla med leverantörer
• Följa upp och analysera levererade tjänster och kostnader löpande
• Identifiera och hantera risker samt föreslå lösningar på eventuella utmaningar
• Projektleda nyöppningar/nedläggningar av butiker
• Kontinuerligt utvärdera och förbättra metodik och arbetsprocesser för att uppnå bättre service och lägre kostnader
• Säkerställa att lagkrav uppfylls
Kravprofil
• God förståelse för svenska och engelska, i tal och skrift
• Vana vid att hantera Office-paketet
• God kunskap om databearbetning i framför allt Excel
• Erfarenhet av projektledning, avtalshantering och förhandling
• Förmåga att hantera flera projekt samtidigt och arbeta självständigt
• Strukturerad, proaktiv och lösningsorienterad
• Tidigare erfarenhet av Plantagens anläggningar och butiksdrift är meriterande
• B-körkort krävs
Placeringsort är Barkarby, Stockholm, och du rapporterar till Operations Manager. För frågor gällande tjänsten kontakta Maria Troselius,
[email protected].
Vi arbetar med löpande urval och ser fram emot din ansökan så snart så möjligt. Varmt välkommen med din ansökan!