Arbetsbeskrivning
Granzow söker en serviceavtalsansvarig!
Trivs du i en roll med varierande vardag, flera kontaktytor både externt och internt samt möjlighet att påverka?
Då har vi tjänsten för dig!
Om rollen:
I denna roll har du en central funktion och ett övergripande ansvar kring hantering av våra serviceavtal och flödet kring service av de produkter som våra kunder har.
Som ett led i detta kommer du att medverka till att utforma och verkställa arbetsuppgifter inom serviceavdelningen på ett produktivt och effektivt sätt utifrån gällande målsättningar, miljömål, strategier och andra riktlinjer. Du kommer även att vara ansvarig för att säkerställa uppdaterade kalkyl- och offertmallar.
Du kommer i och med detta att hålla nära kommunikation med framför allt säljare men även ledning, servicetekniker och lager. En stor del av din vardag är administrativt arbete som kalkylera, offerera samt uppföljning. Du kommer löpande arbeta i vårt affärssystem Jeeves.
Rollen är som ovan beskriver en spindel i nätet-funktion för verksamheten i stort och förutom att du kommer att ha flera samverkansansytor internt ingår även att du har samverkan med externa kanaler som kunder och leverantörer. Tjänstens placering är på Huvudkontoret i Enköping.
Vidare i din tjänst ingår att bland annat kontrollera kreditvärdighet, fakturering samt kontering av fakturor.
Kvalifikationer:
Som person bör du trivas i en varierande vardag med både administration och sociala kontakter med både kund, leverantör och interna medarbetare.
Du bör vara drivande och motiveras av att medverka till effektivare processer och tydliggöra rutiner.
Vi ser gärna att du haft liknande roller tidigare och är van att arbeta i en bred kontext.
Som person bör du vara noggrann, en analytisk doer och ha ett öga för detaljer.
Du bör ha en för tjänsten relevant teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet från den tekniska sidan samt erfarenhet från arbete i CRM-system, med fördel Jeeves.
Fördel är även om man besitter ett stort tekniskt intresse. Utöver ovan bör du även besitta goda kunskaper i Officepaketet.
Krav för tjänsten är flytande svenska och engelska i både tal och skrift samt B-körkort.
Innan anställning kommer vi att begära utdrag ur belastningsregistret då vi löpande arbetar inom säkerhetsklassade områden.
Om Granzow:
Granzow AB etablerades 1968 som ett dotterbolag till Granzow Aps i Danmark. Förutom det svenska och danska bolagen har vi systerbolag i Norge och USA.
Det svenska Granzow har sedan starten varit verksamt inom områdena pneumatik, trycklufts- och högtrycksteknik.
Efter förvärv av Bahco Kraftverktyg/Greiff Tryckluft 1988 har verksamheten koncentrerats till kompressor- och tryckluftsteknik.
Granzow är idag en av de 4 största aktören på marknaden!
Vår position är effektivt understödd av några av de marknadsledande tillverkarna av kompressorer och luftbehandlingsutrustning.
Hur du söker:
I denna rekrytering samarbetar Granzow med HR-Byrån i Mälardalen AB som ansvarar för hela rekryteringsprocessen.
För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Pernilla Aronsson på
[email protected] eller 073-651 61 55.
Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under annonseringstiden och du söker via länken nedan eller via vår hemsida www.hrbab.se
För att läsa mer om Granzow hänvisar vi till deras hemsida www.granzow.se