Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Broil King söker ekonomisekreterare med excelsuperuser-kunskaper
Skicka ansökan 6 dagar kvar
Ekonomiassistent
6 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om företaget

OMC Barbecues är ett kanadensiskt familjeföretag från 1906, som tillverkar Broil King® grillar och grilltillbehör. Företaget har fabriker i Kanada och USA. Den nordiska organisationen har sitt huvudkontor och lager i Kungsängen och ansvarar för distributionen i alla de 5 nordiska länderna samt Estland.

Vi söker nu en noggrann och kommunikativ ekonomisektreterare.

I tjänsten hos Broil King Nordic ingår:

Hantera vanligt förekommande uppgifter och bistå huvudkontoret i Kanada med det dagliga arbetet inom kund- och leverantörsreskontra

Exempel på uppgifter:

  • Registrera och skicka kundfakturor
  • Hantera leverantörsfakturor och betalningar
  • Löpande bokföring och kontering av verifikationer
  • Stämma av bankkonton och andra balanskonton
  • Assistera vid månads- och årsbokslut
  • Följa upp kundinbetalningar och skicka påminnelser
  • Upprätta ekonomiska sammanställningar och rapporter till ledning eller revisor


För att trivas med denna tjänst behöver du:

  • Gilla utmaningar, ha positiv energi och kunna hantera flexibilitet och stundtals högt tempo.
  • Ha förståelse för vikten av ordning kring administration och se en glädje i att det bidrar till nöjda kunder och medarbetare.
  • Trivas i ett företag där teamet medvetet är lite mindre till antalet men där ledord som sammanhållning, samarbete och stort eget ansvar.

Din profil:

  • Utbildning på högskolenivå och erfarenhet av arbete i internationella koncerner är ett stort plus.
  • Strukturerad, ambitiös och med sifferintresse samt goda datorkunskaper underlättar.
  • Att kunna hantera Officepaketet i stort men framförallt superuser av Excel.
  • Behärska svenska felfritt i tal och skrift är ett krav. Att kunna prata med samt läsa norska och danska är meriterande och kommer att underlätta ditt arbete.
  • Din engelska bör vara på en mycket hög muntlig- och skriftlig nivå då kommunikation med huvudkontoret i Kanada är en del av arbetet.


Anställningsform, omfattning, placeringsort

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt nordiska huvudkontor i Kungsängen.

Välkommen in med din ansökan till vår VD Tobias Minde: [email protected] omgående.

Vi ser att du kan påbörja tjänsten senast 1:a Juni.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Tobias, 0708 74 77 96

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-04-27
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Liknande jobb

Bokförare Upphandlare Administratör Ekonomiansvarig HR-administratör Kontorsservicemedarbetare Leverantörsreskontraansvarig CFO (Chief Financial Officer)
24 apr
Ekonom Ekonomiassistent Redovisningsekonom Redovisningskonsult
24 apr
Controller Senior Controller Finansiell rådgivare
28 apr