Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Kundtjänstmedarbetare till FedEx!
Skicka ansökan 19 dagar kvar
Kundtjänstmedarbetare
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en problemlösare med passion för kundservice? Gillar du att varje dag är unik och full av nya utmaningar? Som kundtjänstmedarbetare på FedEx får du möjligheten att göra skillnad – en leverans i taget. Läs vidare för att ta reda på mer om denna spännande möjlighet, vi välkomnar din ansökan!

Om tjänsten

FedEx är ett av världens ledande expresstransportföretag och arbetar dagligen med leveranser och affärslösningar i över 220 länder och territorier. FedEx kombinerar global räckvidd med lokal expertis för att erbjuda snabba och pålitliga leveranstjänster till både företag och privatpersoner världen över. Genom kontinuerlig innovation inom logistik strävar FedEx efter att koppla samman människor och möjligheter, vilket bidrar till att göra världen mer tillgänglig genom varje leverans.

Du erbjuds

  • En global arbetsplats som präglas av en god gemenskap och öppenhet
  • Fokus på individuell utveckling inom befintlig tjänst och inför framtida möjligheter
  • En gedigen och välarbetad onboarding där du får en grundlig introduktion till företaget och din roll
Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna på FedEx kundtjänst spänner över ett brett spektrum, från grundläggande paket- och bokningsspårningar till hantering av komplexa fakturafrågor och reklamationsärenden. Kundkommunikationen sker via telefon och e-post, vilket kräver både teknisk kunskap om FedEx:s system och starka kommunikativa färdigheter för att effektivt hantera varierande kundförfrågningar och lösa problem.

Vi letar efter dig som är en god kommunikatör och strukturerad lagspelare. Du tycker om att ta ansvar och hittar lösningar, där andra ser problem. Du är engagerad, positiv och drivs utav att leverera god service.

Vi söker dig som
  • Har tidigare erfarenhet från serviceyrket
  • Skriver och talar obehindrat på svenska eller norska samt engelska då språken används i den dagliga verksamheten
  • Har god datorvana
  • Har avslutad gymnasieutbildning

Det är meriterande om du har

  • Erfarenhet av kundtjänst eller innesälj

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Målmedveten
  • Ordningsam
  • Ansvarstagande
  • Medkänsla
  • Artighet

Övrig information

  • Start: Omgående/Enligt överenskommelse
  • Omfattning: Heltid
  • Schema: Du kommer att arbeta heltid efter ett rullande schema inom arbetstiderna 8-18 under varje veckodag.
  • Placering: Limhamnsvägen 110

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2025-04-22
Lön -
Antal platser 1
Varaktighet -

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Sommarjobb Säljare Promotor Sales Star Utesäljare Teamledare Fältsäljare B2C säljare Eventsäljare Demonstratör Kommunikatör Eventpersonal Sommarsäljare Marknadsassistent Kundtjänstmedarbetare
15 apr
Kundansvarig Offertansvarig Teknisk säljare Servicetekniker Teknisk support Fältservicetekniker Kundtjänstmedarbetare
28 apr
Sommarjobb Säljare Teamledare Fältsäljare Eventsäljare Demonstratör Kommunikatör Eventpersonal Account Manager Butiksmedarbetare Marknadsassistent Kundtjänstmedarbetare
15 apr
Mekaniker Kundbokare Kundrådgivare Kundmottagare Lastbilsmekaniker Verkstadskoordinator Kundtjänstmedarbetare Verkstadsadministratör
11 apr