Din kommande roll
Nu söker vi en erfaren, självgående och driven Service Manager som kan ta ansvar för ett antal upphandlade IT-tjänster inom fordonsunderhåll samt kund & stationsservice.
I rollen som Service Manager arbetar du med aktiviteter som behövs för att utveckla och förvalta IT-system, etablera processer inklusive hantera budget för tjänsterna. Du har huvudansvar för systemen och agerar beställare mot leverantörer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär
Förväntningar på den vi söker
Vi tror att du har ett starkt självledarskap och trivs som bäst att på ett proaktivt förhållningssätt utveckla leveransen. Du är bra på att skapa relationer och du gillar att ha dialog med personer inom olika kompetensområden.
Som person är du engagerad, ödmjuk och nyfiken med förmåga att snabbt sätta dig in SJs affär och verksamhet. Det händer mycket hos oss och det är viktigt att du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Du är van att ta initiativ, är proaktiv och tycker om att komma med idéer till förbättring. Att du är van att arbeta i team likväl som självständigt ser vi som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
För att vara framgångsrik i rollen bör du
Det är ett plus om du har erfarenhet av
SJ vet att mångfald ger fler perspektiv och ökar SJs konkurrenskraft. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrunder som vill vara med och bidra till ett inkluderande arbetsklimat. Välkommen med din ansökan!
Ansökan och information
Urval sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. I processen kommer vi genomföra en bakgrundskontroll.
Vi är en drog-och alkoholfri arbetsplats där det förekommer slumpmässiga kontroller.
Vad är SJ Stockholmståg AB?
SJ Stockholmståg (SJP) är ett dotterbolag till SJ AB och har sedan den 3 mars 2024 ett totalansvar för pendeltågen; trafik, underhåll och service. Pendeltågstrafiken är en viktig pulsåder för många boende i Stockholmsregionen. En vanlig tisdag reser över 340 000 personer med pendeltågen i Stockholm och när staden växer är det vårt ansvar att erbjuda möjligheten att resa på ett hållbart sätt.
Vi som arbetar på pendeln ska vara uppmärksamma, pålitliga och engagerade. Det är ett löfte vi har till våra resenärer och till varandra. Löftet ska genomsyra allt vi gör, stora som små handlingar och hjälpa oss bygga en starkare, mer sammansvetsad organisation.
Tillsammans med våra drygt 1 800 medarbetare arbetar vi i ett nära samarbete med Trafikförvaltningen (SL) för att skapa en trygg, stabil och pålitlig pendeltågstrafik för våra medarbetare och resenärer.