Jula är familjeföretaget med 146 varuhus samt e-handel fördelat på fem länder. Vi vill motivera människor att själva förenkla sin vardag och skapa sig ett aktivt och roligt liv. Vi vill att människor ska vilja fixa saker själva och erbjuder händiga människor ett brett och noga utvalt sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser.
Om rollenSom CRM & Loyalty Manager är du en nyckelspelare i vårt kommersiella team med ett tydligt uppdrag: att driva försäljning och skapa värde genom effektiva och relevanta kundrelationer. Du ansvarar för att ta tillvara på den enorma potentialen i vår redan starka kundbas – med över 5 miljoner klubbmedlemmar – och utveckla den genom strategiskt och operativt CRM- och lojalitetsarbete. Målsättningen är att kundklubben ska vara en av de viktigaste kommunikationskanalerna för Jula.
Rollen är nyinrättad, vilket innebär att du får möjlighet att både sätta struktur och driva utveckling med fokus på kunddata, segmentering och personaliserad kommunikation i våra befintliga och framtida kanaler. Du leder ett dedikerat team på två personer, CRM Specialist och Loyalty Manager, och samarbetar nära andra delar av organisationen för att skapa enhetliga och försäljningsdrivande initiativ.
Ansvarsområden:Du är en datadriven, affärsorienterad person med ett skarpt öga för kundbeteenden och en stark känsla för hur kommunikation kan driva försäljning. Du har erfarenhet av att arbeta med CRM, lojalitetsprogram och marketing automation – gärna i en detaljhandels- eller omnikanal-miljö