Vi söker nu efter en konsult till ett långsiktigt uppdrag inom larm och kamerabevakning hos en centralmyndighet. Myndighetens bevakningscentral ansvarar för övervakning av myndighetens kontor och anläggningar genom tekniska säkerhetssystem (larm, kameraövervakning) och samverkan med bevakningsentreprenörer. Du kommer vara en nyckelperson i vår operativa säkerhetsfunktion och hantera allt från larmmottagning till ledning av bevakningsleverantörer, samt administration kopplad till tillträdes- och passersystem.
Allt arbete sker på plats i Sundbyberg med omnejd, måndag, tisdag, torsdag och fredag kl. 06.00–16.00.
Mottagning och hantering av larm, felanmälningar och ärenden
Övervakning och rondering via kamera- och säkerhetssystem
Operativt stöd och ledning av bevakningsentreprenörer
Administrera tillträden, behörigheter och passerkort
Hantera radiosamband och telefontrafik inom bevakningscentralen
Stödja vid incidenthantering genom upprättande av lägesbilder och samordning
Utföra viss administration i säkerhets- och tillträdeshanteringssystem
Gymnasieexamen, gärna med inriktning inom samhällsvetenskap, räddning eller säkerhet.
Erfarenhet (minst 2 år av följande):
Arbete i bevaknings-, larm- eller ledningscentral
Säkerhetsarbete inklusive säkerhetsskydd
Användning av larmsystem, passersystem och kameraövervakning
Hantering av tekniska stödsystem inom säkerhet
Radio-/telekommunikation eller motsvarande system
Administration av säkerhetssystem på skyddsobjekt (2 år)
Arbete inom samhällsviktig verksamhet (5 år)
Arbete inom statlig myndighet, kommun eller region/landsting (5 år)
Vara samarbetsinriktad, initiativtagande och flexibel
Kommunicera tydligt och tryggt, även via radio
Vara ödmjuk, förtroendeingivande och självgående
Ha god administrativ förmåga
Behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
Plats: Sundbyberg (arbete sker på plats)
Omfattning: 100 %
Varaktighet: Till och med 2027-08-03