Arbetsbeskrivning
Om uppdraget Till vår kund söker vi en erfaren ekonomiassistent för ett uppdrag med start i maj.
Rollen innebär arbete med leverantörsreskontra för koncernens fem bolag.
Du blir en viktig del i ett engagerat ekonomiteam och bidrar med din kunskap inom fakturahantering, avstämningar och löpande bokföring.
Arbetsuppgifter
- Avstämning av leverantörsfakturor mot inköpsordrar
- Hantering av leverantörsfakturor i Unit4 (Agresso)
- Säkerställa att ej attesterade fakturor följs upp
- Hantering av moms på leverantörsfakturor
- Intern och extern kommunikation gällande fakturor
- Säkerställa att leverantörsreskontran är korrekt och uppdaterad
- Medverka i månadsbokslut, inklusive kontoavstämningar
- Stödja vid ekonomiska analyser och rapportering
Kravprofil – Ska-krav
- Erfarenhet av arbete i Unit4 / Agresso
- Tidigare arbete inom leverantörsreskontra
- Erfarenhet från större organisationer (minst 200 medarbetare och 30 000+ leverantörsfakturor per år)
- Vana vid hantering och utveckling av automatiserade fakturaflöden
- Hög IT- och digitaliseringsmognad
Meriterande – Bör-krav
- Erfarenhet av att utveckla administrativa processer
- Erfarenhet från verksamheter som arbetar med inköpsorder/ordermatchning
Startdatum: 5 maj 2025 Slutdatum: 31 oktober 2025 Omfattning: Heltid Plats: Cirka 60 % på plats i Lund, resterande tid på distans enligt överenskommelse Option på förlängning: Möjlighet till förlängning till 31 december 2025, med förlängning en månad i taget efter oktober