Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Second Line Support till Ricoh
Support Line Support Second Line Support
Utgått

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Ricoh är ett globalt teknikföretag med internationell karaktär. De är idag en av de ledande aktörerna inom sitt område och erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster som hjälper företag att förbättra sin produktivitet och effektivitet. Med fokus på hållbarhet och innovation arbetar de för att stödja sina kunder i övergången till digitala och miljövänliga arbetsplatser, och Ricoh är verksamt i över 200 länder världen över.

Vi på Asta Agency samarbetar med Ricoh i den här rekryteringsprocessen. Det här är ett konsultuppdrag med god möjlighet till anställning hos Ricoh. Du blir anställd av Asta Agency och arbetar som konsult.

Om tjänsten

I rollen som Second Line Support arbetar du med att lösa inkommande ärenden inom området, mötesteknik och kommunikationslösningar. Dina arbetsverktyg är i första hand via telefon, Teams och fjärrstyrning. Ärendena hanteras initialt av first line-support. När ärenden inte kan lösas där, men inte heller kräver en tekniker på plats, tar du över och arbetar vidare för att lösa dem så snabbt och effektivt som möjligt.

Du hanterar en variation av tekniska problem. Arbetet sker ofta i samverkan med onsite-tekniker eller Third Line Support. I vissa fall kan du behöva guida tekniker på plats, eller ge fjärrsupport vid felsökning. Arbetet sker i ServiceNow där du registrerar, arbetar och avslutar ärenden, men även arbetar med processförbättringar och interna utvecklingsinitiativ. Rollen innebär direkt kundkontakt och ansvar för uppföljning av ärenden. Du blir en del av ett engagerat team inom ett snabbfotat affärsområde där du har möjlighet att påverka, testa nya idéer och arbeta nära både kunder och kollegor.

Kvalifikationer och egenskaper

Vi letar efter dig som har en fallenhet för att ge kvalitativ service och ett tekniskt intresse. För att passa bra i tjänsten ser vi att du har en approach som präglas av en hög grad av kundfokus och service. Vidare är du fokuserad på att nå resultat och utvecklas över tid. Du är en person som fungerar bra i grupp som innehar en hög standard av ärlighet och konsekvens i sina handlingar. Likt andra i teamet, förväntas du vara flexibel och öppen för att utvecklas då du kommer ta dig an en varierande mängd olika ärenden. Du är kommunikativ, samarbetsvillig och sprider positiv energi. Du har både förmågan att identifiera problem samt på ett nyfiket sätt hittar lösningar till dessa.

Utöver det har du:

    • Eftergymnasial utbildning inom IT/nätverksteknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet
    • God system- och datorkunskap, erfarenhet av ServiceNow är meriterande
    • Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
    • Erfarenhet av att arbeta enligt ITIL är meriterande
    Meriterande: Certifieringar eller erfarenhet av Cisco, Microsoft teams eller PRO- AV
Övrig information
  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Plats: Malmö, Jägersro eller Stockholm, Solna
  • Omfattning: Heltid
  • Lön: Enligt överenskommelse

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-04-03
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Kundrådgivare Teknisk support Supportmedarbetare Kundtjänstmedarbetare
25 apr
CSA CSM Sälj Säljare Kundvärd B2C säljare B2B Säljare Client Manager B2B Innesäljare Customer Support B2B Support Agent Kundtjänstmedarbetare Client Success Manager Customer Success Manager
30 apr