Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Sales Office Manager till ALBIS Nordics & Baltics i Göteborg
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Chef Office Manager
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

ALBIS NORDICS & BALTICS AB är en del av ALBIS Distribution GmbH & Co. KG och Otto Krahn Group. ALBIS är en av de globalt ledande distributörerna av plastmaterial. Som en oberoende distributör, erbjuder vi våra kunder en av de marknadsledande och mest kompletta material portföljerna, innehållande både standard polymerer, konstruktionsplaster och hållbara material. Med vårt tekniska kunnande, vårt starka globala och lokala säljnätverk, och vår passion att erbjuda den bästa lösningen till våra kunder, driver vi tillväxt för våra distribution partners och kunder i olika länder och industrier. ALBIS NORDICS & BALTICS AB har en stark närvaro på den nordiska och baltiska marknaden. För att fortsätta vår framtida tillväxt söker vi nu en Sales Office Manager som vill vara med på vår resa. Läs mer på www.albis.com ROLLEN Som Sales Office Manager (SOM) kommer du att ha ett övergripande ansvar för att leda vårt interna säljteam, samt utveckla vår interna försäljning och kundsupport. Du skapar de bästa förutsättningarna för att gruppen ska lyckas och arbetar metodiskt med mål och uppföljning. Du kommer att arbeta nära företagets externa säljorganisation och säkerställa att vi uppnår våra service och försäljningsmål genom effektiv försäljningsstrategi, kundfokus och teamarbete. Du tillsammans med teamet blir en mycket viktig länk för att bygga starka relationer med både befintliga och nya kunder, samt säkerställa hög kundnöjdhet genom att optimera våra interna processer. Tjänsten är placerad på kontoret i centrala Göteborg, sitter med i ledningsgruppen och du rapporterar till VD. Dina arbetsuppgifter innebär bl.a. • Leda och coacha teamet för att säkerställa att kundnöjdhet, försäljningsmål uppnås och överträffas. • Koordinera och supporta säljteamet i deras arbete, inklusive att skapa offerter och hantera kundförfrågningar samt verka som back-up vid behov. • Samarbeta internt, med leverantörer och kunder för att säkerställa smidiga och effektiva orderflöden. • Ansvara för att vi har rätt kundinformation i våra ERP och CRM-system (SAP och MS Dynamics). • Ansvara för planering, genomförande och uppföljning av försäljningsmål. • Ansvara för att skapa och upprätthålla goda relationer med både befintliga och nya kunder samt internt och med våra externa partners. • Ansvara för att koordinera och delta på aktiviteter såsom mässor, seminarier och events. VEM ÄR DU? Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av att arbeta i en liknande roll med personalansvar. Rollen är mycket varierad vilket gör att vi söker dig som både tycker om att arbeta ”hands on” och tillika strategiskt. Du är en duktig ledare som har förmågan att coacha, inspirera och motivera ditt team till att nå framgång. Tillika är du en driven och engagerad person som tycker om att arbeta operativt och få saker gjorda. Du har förmågan att agera affärsmässigt i alla sammanhang och är inte rädd för att hugga i när det behövs. Du har en naturlig fallenhet för försäljning och service samt har ett väl utvecklat ordningssinne och en känsla för detaljer som gör att du har lyckats i dina tidigare roller. Du är strukturerad, noggrann och har goda erfarenheter av att arbeta i större affärssystem, med fördel SAP och MS Dynamics. Du har goda IT-kunskaper och behärskar svenska och engelska i tal och skrift. DIN PERSONLIGHET Som person är du positiv och nyfiken, du drivs av att hela tiden hitta nya och effektivare arbetssätt för att på så sätt bidra till utvecklingen av bolaget. Du är resultatorienterad, har en stor passion för att utveckla människor och en känsla för affären. Du är en duktig kommunikatör och har inga problem att ta en dialog, ett utmanande samtal eller en förhandling både internt och externt. Du är ödmjuk i din framtoning, med fokus på människan och har hjärtat på det rätta stället. Du har intresse för affärer och trivs i en dynamisk miljö där prioriteringar och problemställningar snabbt kan komma att ändras. ANSÖKAN Vi samarbetar med rekryteringsföretaget Your Talent i denna rekrytering, ansök på www.yourtalent.se. För ytterligare information vänligen kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851, [email protected] Vi arbetar med löpande urval så vi tar gärna emot din ansökan snartast möjligt.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-31
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Chef Senior Manager Ledningsstrateg Försäljningschef Managementkonsult Försäljningsansvarig Affärsutvecklingschef Internationell säljare
29 apr
Koordinator Projektchef Projektledare Affärsstrateg Utvecklingschef Affärsutvecklare Byggprojektledare Utvecklingsledare Utvecklingsstrateg Förbättringsledare Affärsprojektledare Intern projektledare Marknadsprojektledare Teknisk projektledare Affärsutvecklingschef Projektutvecklingschef Förbättringskoordinator Organisationsutvecklare Strategisk projektledare Verksamhetsprojektledare Projektledare samordnare Projektledare koordinator
29 apr
Socionom Enhetschef Sjuksköterska
29 apr
Chef Ledare Inköpare Lagerchef Inköpschef B2B Säljare Orderansvarig Lageransvarig Operativ chef Inköpsansvarig Reservdelschef Operativ ledare Lagerkoordinator Reservdelsansvarig Reservdelspersonal Operativ lagerchef Key Account Manager Reservdelsspecialist Reservdelskoordinator
26 apr