Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Customer Support Engineer
Skicka ansökan 109 dagar kvar
Support Ingenjör Supportingenjör Customer Support Customer Support Engineer
109 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du en problemlösare med engagemang för kvalitet och kundnöjdhet?

Vi söker en Customer Support Engineer till vår kund i Göteborg, en ledande underleverantör inom fordonsindustrin. I rollen kommer du att vara en viktig länk för att säkerställa kundnöjdhet och kvalitetsupplevelse. Om du har erfarenhet inom fordonsindustrin, är en kommunikatör ut i fingerspetsarna och trivs i en dynamisk arbetsmiljö där du kan göra verklig skillnad, då har vi den rätta rollen för dig.

Ser du fördelarna med att få variation och erfarenhet från olika kunder och branscher men att utvecklas med en och samma arbetsgivare? Som medarbetare på ESSIQ får du det bästa av två världar.

ROLLBESKRIVNING

Som Customer Support Engineer arbetar du med att ge både interna och externa kunder stöd inom kvalitetsrelaterade frågor. Du kommer att vara en viktig kontaktperson för att hantera och lösa kvalitetsproblem snabbt och effektivt, samt arbeta förebyggande för att undvika framtida kvalitetsavvikelser. Ditt arbete innebär att säkerställa att både interna och externa kvalitetskrav följs, samt att alla processer och produkter håller högsta möjliga kvalitet.

Du kommer att samla in och analysera problem, ta snabba åtgärder för att lösa dem och säkerställa att de inte leder till produktionsstopp. Rollen innebär också att du rapporterar och följer upp kvalitetsfrågor, samt stödjer förbättringsarbete för att optimera både produkter och processer.

KVALIFIKATIONER Vi letar inte efter anställda, vi letar efter medarbetare – efter ESSIQ:are! Nedanstående är de grundläggande kvalifikationerna för tjänsten, men vi kommer även lägga stor vikt vid din personlighet.

Grundläggande kvalifikationer

  • Civil- eller högskoleingenjör eller annan relevant utbildning inom teknik eller kvalitet.
  • Minimum 2-3 års arbetslivserfarenhet inom fordonsindustrin eller liknande område.
  • God teknisk förståelse inom både kvalitet och ingenjörsvetenskap
  • Erfarenhet av kvalitetsarbete och problemlösning.
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
  • Kunskap i Microsoft Office

Personlighet och engagemang

  • Du är ansvarstagande har förmåga att driva och slutföra uppgifter även i utmanande situationer
  • Du är social och kommunikativ – öppen och tydlig gentemot kollegor och kunder
  • Du är problemlösare som alltid söker de bästa lösningarna och är flexibel i ditt arbetssätt
  • Du har en proaktiv och självgående inställning, men trivs också i samarbeten och teamwork
  • Du är strukturerad, välorganiserad och bra på att hålla deadlines

OM TJÄNSTEN

  • Anställningsform: tillsvidareanställning på heltid. 6 månaders provanställning tillämpas.]
  • Tillträde: Enligt överenskommelse.
  • Lön och förmåner: Konkurrenskraftig fast eller rörlig lön. Goda utvecklingsmöjligheter och generösa förmåner. Tjänstepension, omfattande försäkringar.
  • Placering: ESSIQ Väst, Göteborg med omnejd.

OM ESSIQ

ESSIQ är teknikkonsultföretaget där allt börjar med dig. Med fokus på individen, flexibla lösningar och en modern lönepolicy attraherar vi de skarpaste, mest professionella och engagerade personerna i branschen. Med denna vision grundades ESSIQ år 2005, och sedan dess har vi utvecklats till ett framgångsrikt företag med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi består idag av över 250 medarbetare med olika bakgrund, personlighet och nationalitet.

Vi har över 80 aktiva kunder i spännande branscher – allt från de stora aktörerna till de små innovationsföretagen. ESSIQ:s medarbetare arbetar med användarcentrerad tjänste- och produktutveckling inom följande områden: UX & Service Design, Connected & Embedded Systems, IT & Cloud Services, Green Technology & Electromobility, Test & Quality Engineering, Agile Management, Mechanical Engineering samt Simulation & Visualization. Kompetensen levereras på plats hos uppdragsgivaren, inhouse eller i satellit.

ANSÖKAN Vi använder oss av rekryteringsverktyget Teamtailor.

Vi hanterar ansökningarna löpande, men senast ansökningsdag är den 31/3 2025.

KONTAKT Frågor om tjänsten? Kontakta: Olivia Lydén, [email protected]

Vill du veta mer om ESSIQ? Besök http://essiq.se och följ oss på våra sociala medier!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-03-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Support Resebokare Resesäljare Resekonsult Travel Agent Bokningsagent Kundrådgivare Client Manager Kundadministratör Reseadministratör Supportmedarbetare Teknisk kundtjänst Kundtjänstansvarig Kundtjänstmedarbetare
Idag
Kundansvarig Offertansvarig Teknisk säljare Servicetekniker Teknisk support Fältservicetekniker Kundtjänstmedarbetare
28 apr
CSA CSM Sälj Säljare Kundvärd B2C säljare B2B Säljare Client Manager B2B Innesäljare Customer Support B2B Support Agent Kundtjänstmedarbetare Client Success Manager Customer Success Manager
30 apr
Support Rådgivare Kundansvarig Kundrådgivare Event Manager Customer Support Customer Specialist Kundtjänstmedarbetare Customer Success Agent Customer Sucess Manager Customer Success Manager Kundansvarig projektledare
Idag
Supportmedarbetare Kundtjänstmedarbetare 1st line supporttekniker
25 apr