Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administrativ handläggare till klagomålsenhet
Skicka ansökan 20 dagar kvar
Handläggare Juristassistent Administrativ handläggare
20 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

IMY är i en utvecklingsresa och rekryterar nu en administrativ handläggare till en av våra klagomålsenheter för ett tillfälligt uppdrag under 6 månader.  Hos oss får du möjlighet att arbeta i en dynamisk verksamhet med ett viktigt uppdrag som påverkar alla medborgare i vårt samhälle. Arbetsuppgifter Som administrativ handläggare har du en viktig roll i att administrativt stötta upp juristerna i klagomålsärenden på enheten du tillhör. Dina arbetsuppgifter inbegriper att arbeta med översättning, sortering av inkommande klagomål, korrekturläsning samt bistå i ärendehandläggningen med enklare och mer rutinartade sysslor. Några av arbetsuppgifter är av återkommande karaktär, medan andra kan uppkomma enstaka gånger med kort varsel. Andra liknande arbetsuppgifter kan komma att bli aktuella utifrån verksamhetens behov. Du förväntas bidra i arbetet med att utveckla effektiva arbetssätt och identifiera och lösa olika hinder i det operativa arbetet på enheten. Kvalifikationer Vi söker dig som har slutfört gymnasial utbildning. Du har god erfarenhet av en liknande roll på statlig myndighet samt har vana att arbeta i ärendehanteringssystemet Platina. Du är en van datoranvändare med goda IT-kunskaper och arbetar obehindrat med officepaketet.  Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av hantering av utlämnande av handling. Har du erfarenhet av arbete med internationell verksamhet samt översättning av text så är även detta meriterande. Dina personliga egenskaper Som person har du förmågan att hitta en balans mellan snabbhet och ansvarstagande och noggrannhet. Du har en utpräglad känsla för service och trivs i en roll med stor variation i både tempo och arbetsbelastning. Du är effektiv och flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du prioriterar och omfördelar dina arbetsuppgifter självständigt beroende på hur arbetsdagen och gruppens förutsättningar ser ut. IMY befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och det är därför viktigt att du kan organisera och genomföra ditt arbete på ett effektivt sätt även vid hög arbetsbelastning. Du driver ditt arbete framåt med stort engagemang. Du samarbetar med kollegor på ett utvecklingsorienterat och konstruktivt sätt. Du är resultatinriktad, når uppsatta mål och håller tidplaner med god kvalitet i dina resultat. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten Anställningen är en visstidsanställning på 6 månader på heltid, med start så snart som möjligt eller i överenskommelse med chef. Du kommer vara placerad på en av klagomålsenheterna och rapportera till enhetschef.  Arbetet utgår från våra trevliga aktivitetsbaserade lokaler centralt i Stockholm. Frågor om tjänsten För ytterligare information om tjänsten och rekryteringsprocessen, kontakta gärna • Enhetschef Nidia Nordenström, 08- 657 61 78 • Avdelningschef Charlotte Waller Dahlberg, 08-657 61 41 • HR-specialist Rebecca Svanedal, 08- 657 61 05 • Facklig företrädare (Saco-S) Olivia Törnell Andersson (Saco-S), 08-515 145 13.  Hur ansöker jag? Sista dag för ansökan är den 11 januari 2026.  Din ansökan registrerar du enligt anvisning på imy.se/ledigajobb. Tjänstens referens är IMY-2025-24584. När beslut om tillsättning har fattats meddelas detta på IMY:s anslagstavla. Inför rekryteringen har vi noga övervägt våra annonseringsvägar och vill därför inte bli kontaktade av rekryterings- och annonsförsäljare Om IMY Det är vi som granskar att företag, myndigheter och andra aktörer följer GDPR – dataskyddsförordningen. Vi utbildar och vägleder dem som behandlar personuppgifter, och påverkar även lagstiftningen. Vi vill se en hållbar och integritetsvänlig digitalisering. Vi är övertygade om att det går att värna medborgarnas trygghet och samhällets säkerhet, utan omotiverad kartläggning och övervakning. Tillsammans med övriga dataskyddsmyndigheter i EU arbetar vi för att medborgarnas personuppgifter ska ha samma skydd i hela unionen. Vi erbjuder en spännande, dynamisk och trivsam arbetsplats. Här får du kompetenta och engagerade kollegor och erfarna, utforskande ledare och chefer. Våra värdeord – tillsammans, tillit, tydlighet, tillgänglighet och transparens – betyder något på riktigt och det är viktigt att du delar dem. Vår vision är ett tryggt informationssamhälle – tillsammans värnar vi den personliga integriteten. Läs gärna mer om oss på www.imy.se.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-22
Antal platser 1
Hemsida Länk