Som medarbetare i Härnösands kommun är ditt främsta uppdrag att tillsammans med dina kollegor ge god service till invånare och gäster.
Vår kultur ska präglas av tillit, nyfikenhet och lärande och vi vill att du ska ha ett långsiktigt hållbart arbetsliv.
Vi är övertygade om att vårt förhållningssätt till varandra och vårt arbete har en direkt koppling till invånarnas upplevelse av våra välfärdstjänster. Vi är också säkra på att jämlikhet och mångfald utvecklar och höjer kvaliteten på våra verksamheter.
Vi uppmuntrar ett livslångt lärande och ger dig möjlighet till utveckling och karriär.
Härnösand är en del av Höga Kusten med världsarvsnaturen ständigt närvarande. Här har vi havet mitt i staden.
Stoltheten för vår plats är stor och gemenskapen stark. Skaparkraften ger innovativa företag och ett förenings- och kulturliv som lever på bredden och levererar på höjden.
I Härnösand finns tid för upplevelser tillsammans.Tjänsten ingår i löneeheten som är en del av ekonomi- och kommunledningsavdelningen. Löneenheten arbetar för hela
organisationen och i en nära dialog med våra förvaltningar.
Vi på löneenheten arbetar med att digitalisera vårt arbete så vi blir mindre sårbara, vilket innebär att vi har en förändringsresa som pågår. Vi arbetar aktivit med att se vad som kan göras bättre och effektivare, vilket ger oss möljighet till att stötta medarbetare och chefer mycket mer än tidigare . Som lönekonsult i Härnösands kommun ingår du i ett glatt och härligt team där du får utrymme att växa i din roll. Dina arbetsuppgifter varierar mellan dagliga operativa och mer långsiktiga utvecklande uppgifter av löneadministrativa processer.
Som Lönekonsult i Härnösands kommun kan en arbetsdag se ut på olika sätt:
• Handläggning av löner och arvoden
• Deltagande i enhetens utvecklingsarbete
• Stöd till chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor
• Utbildning av kommunens chefer i lönesystemet och relaterade frågor
• Utredning av diverse slag
Vi söker dig som minst har en avslutad gymnasieutbildning och gärna utbildning i lönearbete eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från offentlig förvaltning, har hanterat frågor kopplat till avtal och har arbetat med Vismas system Personec P och/eller Medvind. Som person är du flexibel och har förmåga att snabbt ställa om utifrån ändrade förutsättningar. Du är pedagogisk och serviceinriktad då du kommer att ge support till både medarbetare och chefer via olika kanaler. Vidare genomför du ditt arbete noggrant och vill leverera god kvalité. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdagen.
Till dig som arbetar inom rekrytering- och bemanningsföretag samt med annonsförsäljning så undanber vi oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
För att bli aktuell för anställning krävs det att du vid intervjutillfället:
- Visar giltig ID-handling.
- Vid behov uppvisar en kopia av ditt betyg/examensbevis.
- Har rätt att arbeta i Sverige och kan uppvisa giltigt arbetstillstånd.
- Vid behov uppvisar giltigt körkortstillstånd.
- Vid behov uppvisar giltig yrkeslegitimation.
Vid vissa tillsättningar sker säkerhetsprövning.
Om du bli aktuell för en sådan tjänst krävs det att du:
- Genomgår och godkänns vid en säkerhetsprövning
Du behöver i vissa fall vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen vill vi att du söker tjänsten via denna annons. Vi tar inte emot ansökningar på annat sätt. Om du har skyddad identitet kontakta ansvarig rekryterare.