Ref: 20252957
Är du en person som trivs i en roll där samarbete, teknisk kompetens och serviceanda står i fokus? Vill du vara en del av en komplex och samhällsviktig organisation där din insats gör skillnad? Då kan det här vara rätt tjänst för dig!
Arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du att vara en nyckelperson i samarbetet mellan central IT och stadens olika support- och stödfunktioner. Din förmåga att kommunicera, vårda relationer och skapa förtroende är avgörande för att lyckas. Du arbetar med ett brett tekniskt ansvar och stöttar verksamheten med både akuta och långsiktiga IT-behov. Ditt huvudsakliga uppdrag är att leverera service till anställda inom hela Malmö stad, genom att ge support på stadens IT-tjänster och system via telefon och mejl. Du förväntas ta stort ansvar för att Supportenheten utvecklas och levererar relevant och modern service för stadens medarbetare.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Examen på högskole-/universitetsnivå eller YH-examen tillsammans med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Minst tre (3) års erfarenhet av arbete i 2nd line.
• Erfarenhet av att arbete i politiskt styrd verksamhet samt stora och komplexa organisationer.
• Stor ansvarskänsla och förmåga att ta egna initiativ
• Hög social kompetens och trivs i nära dialog med kollegor och samarbetspartners
• Ett teknikintresse och är öppen för att lära sig nya tekniker
Du behöver även ha dokumenterad erfarenhet på 2nd line nivå eller motsvarande inom:
• Windowsmiljöer
• Microsoft 365
• Nätverk
• Webbaserade system
• Identitetshantering samt Active Directory
• Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem/ITSM-verktyg
Goda kunskaper i svenska, i såväl tal som i skrift, är ett krav för tjänsten.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om arbetsplatsen
På Malmö stads IT-och digitaliseringsavdelning arbetar vi med människor, teknik och beteenden för att utveckla och leverera digitala lösningar. Vi är IT- & digitaliseringsproffs som med vår djupa tekniska kompetens strävar efter att förstå och möta Malmöbornas och medarbetarnas digitaliseringsbehov. Tillsammans är vi ca 120 kollegor som har ett brett uppdrag att leverera stadsgemensamma tjänster till alla verksamheter.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Vi erbjuder
En stimulerande arbetsmiljö där du får möjlighet att utvecklas både tekniskt och personligt. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där samarbete och öppenhet står i centrum. Vi tror på att ge ansvar, utrymme och rätt förutsättningar för att du ska kunna göra ett riktigt bra jobb.
Vi sitter i nya moderna lokaler på Kungsgatan 6 mitt i Malmö.
Vill du veta mer om vår IT- och digitaliseringsavdelning? Läs mer här: Det här är ITD - Malmö stad
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
Om du vill vara med att bidra till effektiv och säker digitalisering som gagnar hela staden, är du varmt välkommen med din ansökan!
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nedan nämnda kontaktpersoner.