Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Två administratörer till statlig myndighet
Skicka ansökan 25 dagar kvar
Administratör Administrativ assistent
25 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Vi söker två administratörer till en statlig myndighet i Stockholm. Rollen innebär att stödja verksamheten genom att hantera dagliga administrativa uppgifter och stötta myndighetens handläggare i hanteringen av klagomål. Tjänsten som administratör kräver nogrannhet och förmåga att arbeta utifrån fastlagda rutiner. Som en del av teamet kommer du att spela en viktig roll i att säkerställa att myndighetens processer löper smidigt och effektivt. Du kommer att ha många kontakter med anställda och allmänhet samt även ge service till chefer eller avdelningar. I din roll som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära: - Sköta administrativa rutiner - Planera och samordna - Arbeta utifrån fastlagda rutiner - Vara ett operativt stöd för verksamheten - Formulera brev, protokoll, dokumentation m.m. - Hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering) - Assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning) - Hantera många kontakter med anställda och allmänhet - Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram - Göra kalenderbokningar, mötesbokningar - Utföra reseplanering Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start 2026-01-19 och beräknas pågå till och med 2026-04-17 med möjlighet till eventuell förlängning. Krav för tjänsten: - Gymnasium eller likvärdig utbildning - Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt - Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete - Kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om dig Vi söker dig som är mycket serviceinriktad, flexibel, strukturerad och initiativrik. För att trivas och göra ett bra jobb ser vi gärna att du är självgående och har en hög personlig mognad. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2026-01-11. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller epost: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-17
Antal platser 2
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Front Desk Receptionist Löneadministratör Receptionspersonal Kontorsreceptionist
21 nov
Fordonssamordnare Fordonsadministratör Administrativ samordnare
10 dec
Ekonom Receptionist Administratör Administrativ assistent
Idag