Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Tysktalande medarbetare Kundtjänst
Skicka ansökan 27 dagar kvar
Support Customer Support Kundtjänstmedarbetare
27 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Vilka är vi?

I drygt 60 år har vi arbetat med att öka barns säkerhet vid resor, i och utanför bilen. Vi är stolta över att vara ett norskt familjeföretag där säkerheten alltid står i centrum för vår verksamhet. Vår passion är att utveckla olika produkter som är designade för att erbjuda högsta möjliga säkerhet och komfort. Genom banbrytande innovationer har vi expanderat från Norge och finns nu i över 40 länder. Säkerhet genomsyrar allt vi gör - det finns i vårt DNA, i varje produkt och i alla anställdas hjärtan. Vår historia bevisar det, och vår framtid bygger på det.

HTS Safety är ett dotterbolag till den norska koncernen HTS Hans Torgersen & Sønn AS. HTS Hans Torgersen & Sønn AS äger idag många olika varumärken inom flera branscher; bland annat BeSafe, Voksi, MiniMeis, Hamax, Packline, Loyds, Paxster samt Barnas Hus. Vårt bolag är en integrerad del av HTS BeSafe AS, där vi ansvarar för kundtjänst, kvalitet, lager, och inköp men även har funktioner så som marknad och försäljning.

Våra värderingar är: Uncompromising, Knowledgeble, Passion. Öppen kommunikation, kreativitet och engagemang är viktiga delar av vardagen på kontoret.

Hos oss blir du en del av ett engagerat team där vi stöttar varandra och våra kunder varje dag. Vi är fördelade på två avdelningar, bestående av både tjänstemannaroller och kollektivavtalsanställda, som tillsammans ansvarar för att stötta våra säljare och kunder som består av både butiker och konsumenter. Vi tar emot order/beställningar via mail och telefon, svarar på frågor på sociala medier, hantera vårt uthyrningssystem av bilbarnstolar, samt hantera reklamationer och reparera stolar mm.

Nu står vi inför en förändring – vår stjärna Lena ska lämna oss då hon och hennes familj flyttar. Vi söker därför en ny stjärna som vill ta över hennes roll och bli en viktig del av vårt härliga team.

Självklart är målet att alltid få en nöjd kund och som medarbetare i vår Customer Support kommer man att göra en skillnad genom att svara på frågor, lösa problem, ge tips, stöd och råd samt leverera en fantastisk Support.

Under år 2025 räknar vi med en omsättning på ca 540 miljoner. De senaste fem åren har vi haft en tillväxt på 30%. Hos oss hörs din röst och vi erbjuder en stark teamkänsla. Vi vill att du ska växa med företaget!

Vem behöver du vara?

Är du en positiv och serviceinriktad person som motiveras av att skapa nöjda kunder? Talar du tyska, engelska och svenska? Då kan du vara den vi söker!

Vi letar efter en genuin teamspelare som trivs med att ta stort eget ansvar. Du brinner för att leverera snabb och professionell kundsupport och för att skapa nöjda kunder i varje kontakt. Som person är du förtroendeingivande, noggrann och strukturerad, samtidigt som du är flexibel och alltid redo att stötta kollegor med andra arbetsuppgifter när det behövs – allt för att tillsammans säkerställa bästa möjliga service.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi erbjuder en intressant och omväxlande tjänst i en händelserik miljö då vårt bolag växer och utvecklas hela tiden. Vi söker en person som vill vara med och bygga vidare på vår resa till ”världens bästa Customer Support”.

Vad innebär tjänsten?

Vi söker nu en ny kollega till vår Customer Support – en roll där du varje dag får chansen att göra skillnad. Våra kunder, både slutkonsumenter och återförsäljare, vänder sig till oss med frågor, funderingar och behov. Varje kontakt är en möjlighet att skapa en positiv upplevelse och leverera service i världsklass.

Som medarbetare hos oss blir du en viktig del av teamet. Du kommer att:

· Svara på frågor och lösa problem

· Ge tips, stöd och råd

· Bidra till att varje kund känner sig sedd och nöjd

För att trivas i rollen behöver du ha rätt inställning och egenskaper:

· Kunna kommunicera obehindrat på tyska och engelska (utöver svenska) eftersom du kommer att supportera både våra tyska och engelska kunder och säljare.

· Vara nyfiken, strukturerad, ordningsam och lösningsorienterad – med mottot “problem är till för att lösas”.

· Ha förmåga att förstå kunder, möta deras frågor och ibland oro, samt känna dig trygg i att kommunicera professionellt.

· Ha god datorvana.

Egenskaper

• Strukturerad och hjälpsam, vill arbeta med Support

• Drivs av att leverera en Support i världsklass.

• Tillmötesgående i ditt bemötande och stora intresse av att ha kunden i fokus.

• Driva arbetsuppgifter framåt och i mål.

Kvalifikationer

• Goda kunskaper i tyska, engelska och svenska i tal och skrift.

• God datorvana och kunskaper i MS Office-paketet

• Administrativ förmåga

• Erfarenhet av sociala medier

• Bekväm med möten i Teams, internt och externt

Vi arbetar tillsammans, delar idéer och använder våra olika kompetenser för att ständigt förbättra upplevelsen för våra kunder och målgrupper. Flexibilitet är något vi värdesätter då vi hjälps åt och stöttar varandra där det behövs.

Arbetstider: Måndag-Torsdag 08: 00-16:30, Fredag 08: 00-16:00 (lunch 12:00-12:30)

Kollektivavtal finns. Tjänsten är kopplad till Unionen (tjänsteman)

Placering: Jönköping, Hedenstorp

Vid frågor är du välkommen att kontakta; Operations manager: Eva-Lisa Magnusson Tfn +46 (0)76-195 1953

Arbetsmiljöombud: Niels-August Corneliussen Mobile: +46 (0)73 – 507 27 97

Skicka din ansökan till: [email protected] senast den 10 januari. Den ska innehålla ditt CV samt ett personligt brev som beskriver vem du är och varför du vill bli vår nya stjärna.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-15
Antal platser 1

Liknande jobb

Godsmottagare Kundmottagare Ordermottagare Orderhandläggare Orderadministratör
6 dec
Chaufför B-chaufför
2 dec