Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Administratör inom ekonomi och lager Trafikförvaltningen
Ekonom Förvaltare Koordinator Administratör Ekonomiassistent
Utgått

Arbetsbeskrivning

Arbetsgivare: Armabe Consulting AB - konsultuppdrag

Arbetsplats: SL:s lager, Fyrvaktarkroken 17E, Enskede

Omfattning: Heltid, 39 h/vecka

Anställningsform: Konsultuppdrag

Uppdragsperiod: 23 februari 2026 – 26 februari 2027

Möjlighet till förlängning: Ja, upp till 1 år

Om arbetsplatsen

Trafikförvaltningen ansvarar för drift, uppföljning och utveckling av kollektivtrafiken i Region Stockholm. Gruppen Logistik består av fyra medarbetare och driver SL:s centrallager i Blåsut. Här hanteras reservdelar och utbytesenheter som förser hela organisationen.

Arbetsuppgifter

Som administratör inom ekonomi och lager arbetar du i gruppen Logistik och stödjer både det dagliga lagret och interna beställare inom Trafikförvaltningen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Hantera order in och ut från SL:s lager
  • Utföra ekonomiska transaktioner och fakturering i Agresso
  • Hantera lagerförflyttningar och registreringar i Agresso
  • Ta emot förvaltare och besökare samt säkerställa att de leds rätt
  • Stödja fysisk och digital inventering årligen
  • Beställning av kontorsmaterial och övriga administrativa uppgifter
  • Vara del av ett mindre logistikteam och bidra till ordning, struktur och god service

Arbetet sker både administrativt och i viss del praktiskt i lagerlokalen.

Krav

För att vara aktuell för uppdraget behöver du uppfylla följande obligatoriska krav:

  • Minst 5 års erfarenhet av administration i rollen som administratör, koordinator eller ekonomiassistent
  • Minst 5 års erfarenhet av Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, OneNote) inklusive pivottabeller och diagram i Excel
  • Minst 3 års erfarenhet av att ta fram och vidmakthålla avtal
  • Minst 3 års erfarenhet av Agresso eller liknande ekonomisystem
  • God svenska i tal och skrift
  • Förmåga att arbeta självständigt och samtidigt vara en del av ett team

Meriterande

  • Truckkort (ger extra poäng i upphandlingen)
  • Eftergymnasial utbildning (YH eller liknande) inom administration eller ekonomi

Personliga egenskaper

Vi söker dig som:

  • Är strukturerad, noggrann och ansvarstagande
  • Trivs med att arbeta både administrativt och i en lagermiljö
  • Har hög servicekänsla och god kommunikationsförmåga
  • Har lätt för att samarbeta och bidrar till en positiv arbetsmiljö
  • Är lösningsorienterad och trygg i att hantera flera uppgifter parallellt

Säkerhetsprövning

Tjänsten är placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning (SUA) krävs innan start. Processen kan ta 6–16 veckor.

Startdatum

Planerat startdatum: 23 februari 2026


Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-12-02
Antal platser 1

Liknande jobb

Front Desk Receptionist Löneadministratör Receptionspersonal Kontorsreceptionist
21 nov
Koordinator Rekryterare Rekryteringskoordinator Customer Success Manager Talent Acquisition Assistant Talent Experience Coordinator Talent Acquisition Coordinator
21 nov