Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Erfaren Tjänsteansvarig IT till spännande uppdrag inom offentlig verksamhet
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Ekonom Produktägare Scrum Master Projektledare Uppdragsledare Tjänsteansvarig IT-projektledare Förvaltningsledare
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Beskrivning

Vi söker en erfaren Tjänsteansvarig IT för ett konsultuppdrag hos en större myndighet. I rollen leder du utvecklings-, innovations- och förvaltningsarbete inom området Gemensamma stödtjänster. Du blir en nyckelperson i att vidareutveckla kundens agila arbetssätt, kvalitetssäkra leveranser och säkerställa att IT-tjänster som ekonomi, lön, diarieföring, arkivering, intranät och externwebb fungerar effektivt och stabilt.

Uppdraget är på 75–100 %, initialt 100 %, och utförs huvudsakligen på plats i Norrköping. Säkerhetsprövning och eventuell registerkontroll krävs av kund.

Arbetsuppgifter
  • Koordinera och samordna utvecklings- och förvaltningsarbete för IT-tjänster inom området

  • Ansvara för livscykelhantering av befintliga tjänster, t.ex. upphandlingar, uppgraderingar och förändringar

  • Vara primär kontaktperson gentemot verksamhet och IT-avdelning

  • Planera och följa upp utvecklingsverksamheten (budgetunderlag, objektplaner, kvartalsplanering)

  • Leda incidenthantering och samordna interna resurser

  • Föra dialog med externa leverantörer och hantera eskaleringar

  • Stödja det agila arbetssättet och bidra till strukturerad, kvalitetssäkrad förvaltning

KvalifikationerSka-krav (obligatoriska – måste framgå tydligt i ditt CV)
  • Minst 6 års erfarenhet i en IT-nära senior ledarroll, t.ex. projektledare, uppdragsledare, Tjänsteansvarig IT, produktägare, scrum master eller förvaltningsledare IT, som omfattar:

    • Uppföljning av tid, kostnad och resultat

    • Rapportering till styrgrupper och chefer

    • Koordinering av flera parallella utvecklingsaktiviteter

    • Arbetsledning av minst 8 personer

  • Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift

  • Du behöver minst uppfylla:

    • 4–8 års erfarenhet i rollen

    • Hög kompetens inom aktuell roll

    • Förmåga att leda delområden/mindre grupper

    • Självständigt arbetssätt

Bör-krav (meriterande)
  • Minst 1 års erfarenhet de senaste 5 åren av att projektleda upphandlingar i offentlig sektor

  • Minst 2 års erfarenhet de senaste 10 åren av att leda arbete med externa leverantörer kopplat till införande eller livscykelhantering av IT-system

  • Minst 1 års erfarenhet de senaste 5 åren av IT-tjänster inom HR Core, HRM eller lön

Villkor
  • Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av oss och uthyrd till kund

  • Uppdragsperiod: Start så snart som möjligt.

  • Slutdatum: 2026-12-17, möjlighet till förlängning

  • Omfattning: 75–100 %

  • Placeringsort: Norrköping, arbete på plats (viss möjlighet till distansarbete)

  • Registerkontroll och säkerhetsprövning krävs enligt gällande säkerhetsskyddsregler hos kunden

Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post på grund av GDPR. För att din ansökan ska kunna behandlas ber vi dig därför att skicka in den via vår karriärsida

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-11-28
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Ekonom Projektör Kalkylator Projektingenjör VA-projektledare Entrepenadingenjör Entreprenadingenjör Entreprenadsingenjör Installationssamordnare Assisterande projektledare
11 dec