Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Lönekonsult med spetskompetens i Lönesystemet Flex
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Lönekonsult
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Uppdragsperiod: 29-sep-2025 - 31-dec-2025 Vi behöver stärka upp med en person som kan stötta oss på plats i alla typer av lönefrågor. Omfattning ca 50 % från och med slutet av september. Behovet kommer definitivt att finnas under november med eventuellt möjlighet till förlängning. Vi söker en erfaren lönekonsult till vår kund, som är trygg i systemet Flex HRM och Flex classic och som kan köra lön, ta fram listor ur systemet, rapportera in pension och övrigt som ligger inom området. Arbetsuppgifter: · Ansvar för företagets lönehantering och därmed sammanhängande redovisningar· Lön- tids, och reseräkningsrapportering.· AGI rapportering till Skatteverket· Svara på lönerelaterade frågor till företagets medarbetare, chefer och HR-partners.· Kontakt med leverantör av lönesystem samt andra externa leverantörer.· Ansvar för sjukanmälningar till Försäkringskassan.· Upprättande av personalstatistik efter allmänna riktlinjer (SCB m m).· Handha löpande pensions- och försäkringsärenden.· Tolka lagar och avtal för att säkerställa korrekta löner.· Service till anställda i allmänna anställningsfrågor.· Vid behov utföra övriga inom avdelningen förekommande administrativa arbetsuppgifter.· Administrera rutiner för förmåner och förmånsportalen.· Systemansvarig för uppgifter i lönesystem för alla med databehörighet. Obligatoriska krav· Minst 5 års erfarenhet av specifikt Flex Classic och Flex HRM.· Minst 5 års erfarenhet av att hantera hela löneprocessen från ax till limpa.· Minst 5 års erfarenhet av att hantera löneprocessen på ett bolag med mer än 200 anställda.· Minst 5 års erfarenhet av flitigt användande av Excell. Meriterande kravErfarenhet från kommunal verksamhet med både tjänstemän och kollektivanställda.Personliga egenskaperNoggrann, serviceinriktad, samarbetsförmåga, förståelse för HR-processer, hög integritet (sekretess mm).SpråkkravSvenska i tal & skrift Om arbetsgivaren 21Activa är ett bemannings- och rekryteringsföretag med över 50 års samlad erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen.Vi har stor erfarenhet av bemanning inom lager, logistik, transport och administration, både på arbetar-och tjänstemannasidan. Vi har självklart kollektivavtal och är auktoriserade hos Kompetensföretagen. Vi sitter i lokaler i Rosersbergs och i Arlandastads industriområde och våra kunder finns i Stockholmsområdet, Uppsala och i Mälardalen.Vår filosofi är enkel, vi ska vara samarbetspartnern som finns på plats för våra kunder OCH vi ska ha den mest nöjda personalen i branschen. För välmående personal gör ett bättre jobb och kunderna når bättre resultat.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-11
Antal platser 1