Om rollen
Vår kund söker nu en Projektadministratör i BECCS blir du en nyckelperson i projektorganisationen och stöttar teamet med ett brett spektrum av administrativa och koordinerande arbetsuppgifter. Rollen är varierande och kräver flexibilitet, struktur och en serviceinriktad inställning.ArbetsuppgifterI rollen ingår bland annat att:
- Skapa inköpsrekvisitioner, utöka inköpsordrar samt avsluta/stänga inköpsordrar
- Planera och genomföra inköpsrekvisitioner
- Hantera avtal och inköp
- Följa upp fakturor gentemot avtal, inköpsordrar, tidssedlar och konsulter
- Ta emot och registrera inleveranser av fakturor
- Kontrollera inkommande fakturor och sköta löpande fakturahantering
- Agera support i IFS till projektorganisationen
- Stötta projektledare/delprojektledare med planering och strukturering
- Boka och planera tjänsteresor samt hantera reseräkningar
- Vara behjälplig vid planering av tjänsteresor
- Koordinera och beställa IT-system samt hantera behörigheter
- Boka möten och konferenser
- Hantera och boka utbildningar för PMO-personal inklusive konsulter
- Skriva protokoll och sköta mötesadministration
- Hantera Projectplace/SharePoint Online – behörigheter, mappstrukturer och projektdokumentation
- Skapa, flytta och hantera mappar i DM/SharePoint
- Publicera och uppdatera projektinformation på intranätet
- Hantera resursanskaffning för konsulter via Magnit
- Bistå med introduktion för nya projektspecifika konsulter och säkerställa att de får tillgång till systemverktyg
- Avsluta systembehörigheter när konsulter lämnar projekten
- Ge administrativt stöd till projektcontroller
Kvalifikationer
- Vi söker dig som
- Har erfarenhet från en liknande roll som projektadministratör eller koordinator
- Är van att arbeta i en dynamisk projektmiljö med många parallella arbetsuppgifter
- Har god förmåga att skapa struktur och arbeta organiserat
- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift (engelska är projektspråk)
- Är självgående, ansvarstagande och lösningsorienterad
- Har en positiv och serviceinriktad inställning och trivs i samarbete med andra
Övrigt
- Plats: Stockholm (kontorsbaserat)
- Omfattning: Heltid
- Start: Så snart som möjligt
- Uppdragets längd: Långsiktigt (1+1 år) med goda chanser till förlängning
- Kravspecifikation:Kravprofil
- Erfarenhet från en liknande roll inom projektadministration eller koordinerande tjänst
- God förmåga att arbeta strukturerat och hantera flera arbetsuppgifter parallellt
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift (engelska används som arbetsspråk i projektet)
- Vana vid att arbeta i komplexa och snabbrörliga projektmiljöer
- Självgående arbetsstil med förmåga att ta ansvar och driva dina uppgifter framåt
- God samarbetsförmåga och erfarenhet av att arbeta i team
Personliga egenskaper
- Serviceinriktad, positiv och kommunikativ
- Ansvarstagande och lösningsorienterad
- Flexibel och anpassningsbar i en dynamisk arbetsmiljö
- Trivs med att arbeta både självständigt och i team
- Förmåga att skapa struktur även i hektiska situationer
Om arbetsgivaren 21Activa är ett bemannings- och rekryteringsföretag med över 50 års samlad erfarenhet från bemannings- och rekryteringsbranschen.Vi har stor erfarenhet av bemanning inom lager, logistik, transport och administration, både på arbetar-och tjänstemannasidan.
Vi har självklart kollektivavtal och är auktoriserade hos Kompetensföretagen. Vi sitter i lokaler i Rosersbergs och i Arlandastads industriområde och våra kunder finns i Stockholmsområdet, Uppsala och i Mälardalen.Vår filosofi är enkel, vi ska vara samarbetspartnern som finns på plats för våra kunder OCH vi ska ha den mest nöjda personalen i branschen. För välmående personal gör ett bättre jobb och kunderna når bättre resultat.