Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Handläggare till Parkering Göteborg
Skicka ansökan 21 dagar kvar
Handläggare Kundtjänsthandläggare
21 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad, ansvarstagande och en fena på att lösa problem? Då är du rätt person för den här spännande tjänsten! Göteborgs Stads Parkering är ett kommunalt bolag som erbjuder smarta parkeringslösningar för en attraktiv stad. Våra trygga och smidiga parkeringslösningar, för både privat- och företagskunder, bidrar till att göra staden hållbar och förenklar vardagen. Under varumärket Parkering Göteborg samordnar vi kommunal parkering. Vi ansvarar för drygt 100 000 parkeringsplatser och har idag cirka 2 000 laddpunkter. Dagligen parkerar över 50 000 besökare hos oss, och mer än 95 % av betalningarna sker via vår app. Med 674 miljoner i omsättning (2024) och fastigheter värda drygt 3 miljarder är vi en viktig del av stadens infrastruktur och tillväxt. Särskilt viktigt är uppdraget att skapa tillgänglighet och främja hållbart resande då Göteborg växer och det byggs kraftigt runt om i staden. Vi har cirka 100 medarbetare som är vår viktigaste resurs och arbetar tillsammans utifrån värdeorden Engagemang, Kundfokus, Enkelt och Smart. Vill du vara med och göra skillnad?   Om rollen  Vi är ett kommunalt bolag och som medarbetare här spelar du en viktig roll för både kunden och staden. Vi behöver nu stärka vårt team med en ny medarbetare med starkt kundfokus - så att vi även i fortsättningen kan ge dem absolut bästa upplevelsen. Du strävar hela tiden efter att förbättra upplevelsen för kund oavsett vilken kanal mötet sker genom. Vissa dagar betar du av samtal på löpande band, andra dagar behöver du lägga merparten av tiden på ett enda ärende. Du måste med andra ord kunna tempoväxla. Du får stort ansvar för dig själv, ditt eget arbete och gruppens leverans, men också för att nå uppsatta mål som svarstider och kundnöjdhet.  Som kundtjänsthandläggare är du den första kontakten för våra kunder, såväl privat- som företagskunder. Du ger service och hanterar inkomna ärenden från stadens medborgare, turister och företag. Du arbetar i nära samarbete med kollegor inom stadens kontaktcenter och internt med andra enheter såsom marknad, drift och ekonomi. Arbetet sker med utgångspunkt i våra värdeord engagemang, kundfokus, enkelt och smart för att säkerställa hög kundnöjdhet, likabehandling samt en effektiv hantering av inkomna ärenden. Huvudarbetsuppgifter: • Ta emot och besvara kundärenden via telefon, mejl, chatt och personliga besök. • Ge information om till exempel parkeringsregler och avgifter. • Hantering av till exempel fakturafrågor och kontrollavgifter. • Ta emot och ta vidare inkomna felanmälningar och feedback. • Föra enheten framåt genom att vara aktiv och drivande i utvecklings- och förbättringsarbete. • Hålla sig uppdaterad och ta till sig information från andra avdelningar.    Kvalifikationer  Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning samt flera års erfarenhet av kundtjänst och kundservice. Du brinner för kundens bästa och delar vår uppfattning att en kundupplevelse i världsklass är avgörande för framgång. Dina arbetskamrater skulle beskriva dig som en kundorienterad, utåtriktad och positiv teamspelare, som bidrar till ett bra klimat på jobbet. Genom inkommande telefonsamtal, mejl, chatt och fysiska möten ska du hjälpa Parkering Göteborgs kunder med varierande ärenden. Vidare har du god datorvana och är bekväm med att jobba i många program samtidigt. Vi ser det som meriterande om du tidigare har jobbat med teknisk support eller är tekniskt kunnig. För att möta våra kunders höga krav på service behöver du vara flexibel, säker i din kommunikativa förmåga och obehindrat prata och skriva engelska och svenska. Körkort är ett krav för att säkerställa trafikkunskaper.   Vad erbjuder vi? På Göteborgs Stads Parkering är vi cirka 100 engagerade medarbetare som varje dag arbetar för att göra Göteborg mer tillgängligt för både boende och besökare. Här blir du en del av en inkluderande arbetsplats där olika kompetenser och bakgrunder möts i en varm och samarbetsinriktad kultur. Vårt gemensamma engagemang är nyckeln till framgång – både för att nå våra mål som bolag och för att bidra till stadens utveckling i vår roll som kommunalt bolag. I denna roll får du en unik möjlighet att kombinera ditt samhällsengagemang med spännande och meningsfulla projekt som gör skillnad för staden och dess invånare. Du blir en del av en organisation där innovation och utveckling står i fokus, och där din insats värdesätts. Vi erbjuder en modern arbetsmiljö med förmåner som friskvårdsbidrag och möjlighet till hemarbete i viss mån. Vårt kontor ligger i de ljusa och inspirerande lokalerna i hjärtat av Gårda, precis vid Mölndalsån. Hos oss får du möjligheten att både utveckla dig själv och bidra till att göra Göteborg ännu bättre.   Om rekryteringsprocessen  Välkommen in med din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 23 september.  I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek. Du skickar in din ansökan på via annonsen på www.jurek.se med CV och personligt brev.  För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta gärna rekryteringskonsult Maria Von Sterneck på [email protected] eller Livija Bekkhus på [email protected].

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-02
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Projektör Handläggare Projektledare Uppdragsledare
Idag
Handläggare Miljökonsult Resurskonsult Miljösamordnare Miljöspecialist
Idag