Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.

Arbetsbeskrivning

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Välkommen till oss Som upphandlare tillhör du avdelningen för ekonomi och lokaler, som är en stöd- och servicefunktion till förvaltningens kärnverksamheter. Avdelningen består av fyra enheter: avdelningsstaben, ekonomienheten, lokalenheten samt enheten för intern service och upphandling. Din tjänst är placerad på enheten för intern service och upphandling, som idag består av cirka 12 engagerade medarbetare. Enheten ansvarar för ett brett spann av områden, bland annat upphandling, förvaltningshus, vaktmästeri, reception, IT, informationssäkerhet och administration. Vi erbjuder Vi erbjuder goda anställningsförmåner såsom kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, flexibel arbetstid, sommararbetstid, möjlighet till semesterväxling, förmånlig tjänstepension och viss möjlighet till arbete hemifrån. Läs gärna mer om vilka förmåner du får som medarbetare i Stockholms stad här Din roll Som upphandlare spelar du en central roll i både det strategiska och operativa arbetet med förvaltningens upphandlingar. Du driver upphandlingsprocesser framåt i enlighet med stadens riktlinjer och samarbetar både självständigt och tillsammans med kollegor inom förvaltningen samt andra funktioner i staden. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat: Planera och genomföra upphandlingar i samarbete med olika verksamheter samt ge stöd vid direktupphandlingar och avrop Samarbeta med stadens centrala upphandlingsfunktioner och förvaltningens inköpssamordnare Säkerställa att upphandlingar följer lagar, regler och stadens styrdokument Skriva tjänsteutlåtanden för nämndsbeslut Inventera, underhålla och analysera aktuella avtal samt identifiera kommande behov Ta fram långsiktiga upphandlingsplaner och föreslå förbättringar baserat på uppföljning och revisionsrapporter Ansvara för planering och samordning av avtalsuppföljning samt stödja verksamheter i uppföljningsarbetet Aktivt bidra till stadens arbete mot välfärdsbrottslighet genom riskidentifiering, rutinutveckling, rapportering och åtgärder tillsammans med relevanta funktioner Stödja, vägleda och sprida kunskap inom upphandlingsområdet genom att uppdatera rutiner och stödmaterial samt planera och leda utbildningar för chefer och andra medarbetare Som Upphandlare bidrar du till effektiva och rättssäkra upphandlingar som stödjer stadens verksamhet och mål. Din kompetens och erfarenhet För att lyckas i rollen ser vi att du har: relevant universitets- eller högskoleutbildning, exempelvis inom juridik, ekonomi eller annan utbildning som bedöms likvärdig flerårig och aktuell erfarenhet av att självständigt driva upphandlingar av olika slag mycket god kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU) erfarenhet av att arbeta med avtalsuppföljning och vidta nödvändiga åtgärder mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, både muntligt och skriftligt Det är meriterande om du har erfarenhet av: att arbeta i systemet Kommers att bereda ärenden för beslut att hålla utbildningar inom relevanta områden att leda eller samordna projekt att arbeta med insatser för att motverka välfärdsbrottslighet Som person är du självgående och har hög integritet. Du har ett professionellt förhållningssätt och är trygg och stabil i din roll. Med ett strukturerat arbetssätt planerar och prioriterar du ditt arbete effektivt, även när flera perspektiv behöver vägas mot varandra. Du har lätt för att se helheten och anpassar dina beslut utifrån vad som gynnar verksamheten som bäst. Du är en skicklig upphandlare som trivs med att arbeta både strategiskt och operativt. Även om du är van att ta ansvar och arbeta självständigt, är du också en god samarbetspartner som samverkar väl med både kollegor och leverantörer. Din kommunikation är tydlig och anpassad efter mottagare – och du är hjälpsam och stöttande i mötet med andra. Övrigt Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Enskede Årsta Vantör är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 105 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet. Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 18 000 nya lägenheter planeras till år 2030.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-09-01
Antal platser 1