Uppdragsbeskrivning
Vi söker en erfaren socialsekreterare för uppdrag inom myndighetsutövning och handläggning av ärenden inom LSS under hösten 2025. Din uppgift blir att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser främst enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) men även socialtjänstlagen (SoL). Du kommer att ha kontakt med brukare och deras anhöriga samt ha ett nära samarbete med gruppchefen, övriga LSS-handläggare och andra på avdelningen och socialförvaltningen.
Du kommer att arbeta med både barn, ungdomar och vuxna inom målgruppen. Personer med bl.a. intellektuell funktionsnedsättning, personer med hjärnskada i vuxen ålder, fysiska funktionsnedsättningar och/eller autismspektrumtillstånd ASD. Många personer är även flerfunktionshindrade, psykiatriska diagnoser, ADHD, har missbruk, mm.
Att samverka i det professionella nätverket med tex. Region Stockholm, Försäkringskassan, kommunala och privata utförare med flera, är även en stor del av arbetet då de vi möter har många olika kontakter och behöver stöd från olika samhällsinstanser.
Arbetstider är 8-16:40 och det är måndag-fredag.
Obligatoriska krav
Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.
Om oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.