Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Projektledare för tekniska lokaler
Skicka ansökan 7 dagar kvar
Projektledare
7 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

För att passa för uppdraget innebär det att du ska ha mycket god administrativ förmåga samt förståelse för tekniska installationer (UPS-, reservkrafts- och kylsystem) och lokaler för 24/7 kritiska arbetsmiljöer. Arbetsuppgifterna kommer vara både praktiska och administrativa.

För att trivas i rollen tror vi att du som person har ett driv som innebär att du sätter igång aktiviteter, uppnår resultat och har mod att hålla i och stå upp för ditt arbete. Du har förmåga att skapa goda relationer och samarbeten och gör det genom att skapa engagemang, delaktighet och samsyn. Vidare har du ett helhetsperspektiv där du ser sakers långsiktiga betydelse och kan väga samman information och göra korrekta avvägningar och prioriteringar.

Du förstår hur olika delar i ett projekt och en verksamhet hänger samman och arbetar för gemensamma metoder och arbetssätt. Sist men inte minst är det viktigt att du har en god pedagogisk förmåga och kan göra svåra samband lättförståeliga.

Arbetsuppgifter

  • Operativt ansvarig för ditt delprojekts tidplan, budget och resultat
  • Leda delprojekt Tekniska lokaler
  • Planera och leda arbetet med logistik och flyttar av tekniska lokaler samt kringliggande funktioner med parallelldriftsfunktioner 24/7.
  • Dokumentera tagna beslut samt åtgärder för leveranser och utfall.
  • Prioritera och fatta beslut, samt leda arbetet mot planerade beställningar, leveranser och installationer
  • Ansvarig för granskning av projekteringsunderlag, skisser och ritningar för det som påverkar Tekniska lokaler samt kringliggande funktioner, samt återkoppling med eventuella kommentarer till projektets projekteringsteam för tekniska lokaler.
  • Planera, följa upp och rapportera projekts progress till Projektledare Tekniksamordning
  • Planera, följa upp och samverka med delprojektledare IT/NÄT
  • Delaktig i veckovisa projektgruppsmöten samt i dessa möten ansvara för att redovisa status för ditt delprojekt
  • Samverkan och dialog med verksamheten samt kravställare för att identifiera behov och krav samt återkoppla beslut och framfart i projektet.
  • Säkerställ att de krav som kommer från organisationens kravställare och sakkunniga efterlevs och uppfylls
  • Koordinera verksamhetskrav med övriga tekniska principer samt med delprojekt Gestaltning och Fysisk säkerhet.
  • Hantera risker i projekt enligt organisationens rutiner
  • Framtagning av upphandlingsunderlag enligt LOU, LUF och LUFS.
  • Bistå upphandlingsenhet med kunskap och utvärdering av anbud.
  • Äska, upphandla och säkerställ resursbehov för genomförande inom delprojekt Tekniska lokaler.
  • Delaktig i slutbesiktning för tekniska lokaler samt kringliggande funktioner.
  • Ansvarig för sammanställning av slutrapport för Delprojekt Tekniska lokaler
  • Ansvarig för överlämning till drift/linje för funktionen Tekniska lokaler

Skallkrav:

  • Som lägst utbildning, gymnasiekompetens med teknisk inriktning.
  • Minst 10 års förvärvad och dokumenterad kunskap av projektledning inom flytt och logistik, bygg och/eller teknisk verksamhet. (ej IT-projektledning)
  • Minst 6 års arbetslivserfarenhet av komplexa tekniska miljöer och störningskänslig verksamhet som bedrivs 24/7
  • Minst 5 års erfarenhet av komplexa tekniska systemlösningar

Börkrav:

  • Certifikat CCNA
  • Erfarenhet av framtagning i minst 1 projekt kopplat till Tekniska Lokaler-projektering av underlag för upphandlingar enligt LOU eller LUF eller LUFS. .

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.   

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-26
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Projektchef Fastighetschef VD (Verkställande direktör) CFO (Chief Financial Officer)
18 aug
Ekonom Ekonomiansvarig Budgetcontroller Verksamhetsekonom Administrativ chef Redovisningsekonom Förvaltningsekonom Ansvarig controller Avdelningscontroller Ekonomiadministratör Administrativ ekonom
Idag