Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Näringslivsutvecklare: Talangrådgivning & eventkoordinering – International
Skicka ansökan 11 dagar kvar
Näringslivsutvecklare
11 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Business Region Göteborg ansvarar för näringslivsutveckling i Göteborgs Stad och representerar 13 kommuner i regionen. Business Region Göteborg ska bidra till att skapa fler arbetstillfällen och därigenom åstadkomma en hållbar tillväxt i Göteborgsregionens näringsliv. Detta gör vi genom att erbjuda kunskap och kontakter som skapar förutsättningar för dig som vill starta, etablera eller utveckla företag i regionen. ARBETSUPPGIFTER International House Gothenburg ansvarar för generell rådgivning för hitflyttade arbetstagare samt deras medföljande familjer genom bl.a. drop-in verksamhet, seminarier, kurser och utbildningsverksamhet. Stort fokus ligger på att skapa förutsättningar för att medföljande ska få jobb, men det kan även handla om SFI, boende, skola/förskola och sociala nätverk. Nu söker vi en Näringslivsutvecklare med fokus på talangrådgivning & event som vill bli en del av vårt dynamiska team och bidra till att förstärka vårt uppdrag genom ett engagerande, inkluderande och strategiskt arbete. Arbetsuppgifter Rollen som Näringslivsutvecklare med fokus på talangrådgivning & event innebär att inom ramen för BRGs satsning, och i samarbete med övriga involverade organisationer, planera, genomföra och utveckla aktiviteter för att bättre ta emot och integrera internationell kompetens. Det är en bred roll där du, för att trivas, behöver vara flexibel i att pendla mellan olika arbetsuppgifter ofta med ganska snabbt varsel. Det dagliga arbetsspråket är engelska. Rådgivning Ge professionellt och empatiskt stöd till personer som besöker International House Gothenburg (på plats och online). Detta inkluderar att svara på frågor om integration i Sverige (boende, visumregler, utbildning/barnomsorg, nätverkande) samt att stötta medföljande partners i karriärövergångar Bemanna IHG under dess öppettider och aktiviteter/event Eventhantering Ansvara för att årets aktiviteter publiceras och kommuniceras enligt fastställd plan Förbereda, genomföra och följa upp aktiviteter som stödjer IHGs målgrupper i deras integrationsresa, särskilt medföljande partners som söker sig in på den svenska arbetsmarknaden till exempel Career Program Ökad synlighet Planera och genomföra kommunikationsinsatser kopplade till aktiviteter enligt fastställd plan, såsom exempel följande punkter Underhålla och uppdatera innehåll på IHGs webbplats Skapa och publicera innehåll på IHGs och BRGs social media kanaler, med berättelser som lyfter IHGs insatser och resultat med individer och företag Skapa och skicka ut ett månatligt nyhetsbrev med hjälp av mallar och verktyg Uppdatera marknadsföringsmaterial (både digitalt och tryckt) vid behov Utformning och uppföljning av enkäter kopplade till aktiviteter Rapportering & annan administration Övriga uppgifter av administrativ karaktär, interna möten, förflyttning, resor m.m. KVALIFIKATIONER Kvalifikationer - Krav Relevant högskoleutbildning eller motsvarande Relevant erfarenhet inom eventkoordinering eller liknande område Erfarenhet av att hålla presentationer och ge individuell rådgivning på engelska Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med internationell arbetskraft och talangattraktion Erfarenhet av arbete med arbetsmarknadsintegration och jobbsökarprocesser i Sverige God förmåga att skriva, skapa innehåll och arbeta med sociala medier på engelska med förmåga att anpassa kommunikation till internationella målgrupper och nyanlända yrkesverksamma Erfarenhet av samarbete med internationella aktörer och interkulturella miljöer Goda kunskaper i verktyg som eMarketeer, CMS och grafiska redigeringsprogram som Photoshop eller liknande Meriterande Erfarenhet av att ha bott och arbetet utomlands Erfarenhet av socialt inriktade projekt eller projekt med internationellt fokus Förmåga att analysera digitala mätvärden för att förbättra kommunikationsinsatser och aktiviteter Erfarenhet av inköp- och upphandlingsrutiner i offentlig verksamhet Personliga egenskaper Självgående med ett proaktivt arbetssätt Flexibel och bekväm med både strukturerad planering och ad hoc-uppgifter Lagspelare som också trivs med att arbeta självständigt God samarbetsförmåga Serviceinriktad och motiverad av att hjälpa andra Relationsorienterad och empatisk med stark interkulturell medvetenhet och kundfokus Trivs i en dynamisk miljö med perioder av hög intensitet som kräver flexibilitet, initiativförmåga och samarbete ÖVRIGT Business Region Göteborg (BRG) startade International House Gothenburg (IHG) april 2021. Syftet är att genom en samordnad operativ verksamhet såväl fysisk som digital, underlätta för internationell kompetens att etablera sig i regionen. International House Gothenburg är en central mötesplats som stöttar internationella talanger och nyanlända i deras resa att etablera sig och trivas både personligt och professionellt i Västsverige. Vi arbetar över kulturella gränser för att främja integration, attrahera global kompetens och öka inkluderingen av internationella yrkesverksamma på den lokala arbetsmarknaden. För oss är det viktigt att sökanden har rätt erfarenhet men rätt personlighet är avgörande. Vi genomför alltid ett personlighetstest för de sökanden som är aktuella för tjänsten, vid denna rekrytering kompletterar vi med arbetsprov inom relevanta delar av tjänsten.

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-21
Antal platser 1