Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vill du arbeta i en stimulerande och samhällsviktig miljö? Just nu söker vi två ekonomiassistenter för uppdrag hos Försvarets materialverk (FMV). I rollen kommer du att arbeta med löpande ekonomiarbete, vilket innefattar fakturahantering, ekonomisk uppföljning, uppbokningar, periodiseringar och liknande uppgifter. Behovet har uppstått till följd av två vakanser som uppkommit efter att tidigare medarbetare avslutat sina anställningar.
I denna tjänst kan nedan arbetsuppgifter förekomma:
- arbete med redovisning och bokföring
- arbete med huvudbokföring
- arbete i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.)
- kontering
- kontroll av fakturor, förberedande av underlag för databehandling och avstämning av kontosaldon
- arbete med leverantör- och kundreskontra
- delta i bokslutsarbete
- besvara förfrågningar om in- och utbetalningar
- arbete med kassa- och bankavstämningar.
Uppdragsperiod och omfattning
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående enligt överenskommelse och förväntas pågå till och med 2026-01-31.
Arbetsplatsen är huvudsakligen förlagd till myndighetens lokaler i centrala Stockholm. Viss möjlighet till distansarbete finns, i den mån verksamheten tillåter.
Krav för tjänsten:
• Högskoleutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem (5) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
• Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• Goda kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Unit 4 ERP, Raindance, Visma m.fl.)
• Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM.
Säkerhetsklassat uppdrag
Observera att detta uppdrag är säkerhetsklassat, då myndigheten bedriver säkerhetskänslig verksamhet. En säkerhetsprövning, inklusive bakgrundskontroll, kommer därför att genomföras på slutkandidaten. Kandidaten kommer även genomgå en säkerhetsprövning.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag är 2025-09-01.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post:
[email protected]
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
[email protected]
Välkommen med din ansökan!