Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör till Naturvårdsverket i Stockholm
Skicka ansökan 10 dagar kvar
Administratör
10 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Är du studerande eller har annan huvudsaklig sysselsättning och vill kombinera det med ett meriterande extrajobb inom Statlig myndighet? Nu söker vi en engagerad administratör till Naturvårdsverket i Stockholm. Uppdraget erbjuder flexibel omfattning och en möjlighet att få inblick i ett viktigt samhällsuppdrag kopplat till miljö- och hållbarhetsfrågor. Du kommer att tillhöra informationshanteringsavdelningen och arbeta med varierande administrativa uppgifter förenliga med rollen. Förekommande arbetsuppgifter: - sköta administrativa rutiner - planera och samordna - arbeta utifrån fastlagda rutiner - vara ett operativt stöd för verksamheten - formulera brev, protokoll, dokumentation m.m. - hantera återkommande arbetsuppgifter (exempelvis kopiering, sortering och posthantering) - assistera och ge service till en eller flera personer (exempelvis en chef eller en avdelning) - hantera många kontakter med anställda och allmänhet - göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram - göra kalenderbokningar, mötesbokningar - utföra reseplanering Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som administratör till Naturvårdsverket är ett konsultuppdrag på deltid. Arbetet utförs på plats i Naturvårdsverkets lokaler centralt i Stockholm (Virkesvägen 2, Stockholm). Omfattningen gäller: - 60 procent under perioden 1 september - 30 september 2025. - 25 procent under perioden 1 oktober 2025 - 30 juni 2026 Arbetstiden är normalt förlagd till ordinarie kontorstid, kl. 08:00–16:30 med 30 minuters lunch. Vid uppdragets start kommer du, tillsammans med myndigheten, överens om hur arbetstiden - motsvarande 60 respektive 25 procent bäst kan fördelas inom denna ram, utifrån arbetsuppgifternas behov och dina studier. Krav för tjänsten: • Gymnasium eller likvärdig utbildning • Kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift. • Arbetslivserfarenhet med några av arbetsuppgifterna under ”förekommande arbetsuppgifter” För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-09-01. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Hannah Trollsås via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Uppdragsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-20
Antal platser 1
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Tekniker Energikonsult Administratör Driftoperatör Energitekniker Grafisk designer Grafisk formgivare Energi- och klimatrådgivare
Igår
Chef Administratör Kundtjänstmedarbetare
Idag