Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Customer Service & Logistic Coordinator till välkänt bolag
Skicka ansökan 43 dagar kvar
Koordinator Logistikkoordinator
43 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Bolaget presenteras vid det första intervjutillfället tillsammans med ansvarig rekryterare.

Din roll

I rollen blir du en nyckelperson i det dagliga order-to-cash-flödet, där du arbetar för att logistik, order och leveranser fungerar smidigt. Du kommer även analysera data kopplat till kunders order- och reklamationsbeteenden för att identifiera förbättringar som stärker service och skapar kostnadsbesparingar.

Som länk mellan Back Office, Sälj och Supply är du med och driver både den dagliga driften och förbättringsprojekt som bidrar till utvecklade och mer effektiva processer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Daglig hantering av det operationella flödet inom order to cash (t.ex. orderläggning och justering av ledtider)
  • Kontroll och bevakning av transport och leverans
  • Kontering och uppföljning av fakturor
  • Hantering och uppföljning av reklamationer
  • Analys av kundbeteende, order- och reklamationsmönster samt genomförande av optimeringar
  • Identifiering och implementering av kostnadsbesparingar inom order to cash-flödet

Din profil

Krav:

  • Gymnasial utbildning
  • Minst 3 års erfarenhet av servicerelaterat och administrativt arbete, exempelvis inom kundsupport, backoffice eller motsvarande
  • Erfarenhet av SAP

Meriterande:

  • Erfarenhet av Salesforce
  • Tidigare arbete inom administration kopplat till operation och logistik

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är en driven och strukturerad person med ett genuint intresse för problemlösning och förbättringsarbete. Du trivs i en kommunikativ roll och har en naturlig servicekänsla, både i samtal och i ditt arbete i systemen. Med din analytiska förmåga kan du snabbt sätta dig in i komplexa flöden, identifiera rotorsaker och hitta lösningar som bidrar till både effektivitet och högre kvalitet.

Du är noggrann, stresstålig och van att prioritera bland flera arbetsuppgifter utan att tappa fokus. Med ett öga för detaljer ser du till att inget faller mellan stolarna, samtidigt som du behåller helhetsperspektivet och fokuserar på lösningar. Om du dessutom tycker att det är roligt att arbeta med logistik, system och detektivarbete för att lösa problem och förbättra processer, kommer du att trivas mycket bra i denna roll.

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Omfattning:
Konsultuppdrag på heltid i 12 månader med mycket goda chanser till överrekrytering
Placering:
Häggvik

Rekryteringsprocessen

I denna rekryteringsprocess samarbetar kunden med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare via [email protected]. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-18
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk