Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Junior HR-administratör till vår kund i Göteborg
Skicka ansökan 2 dagar kvar
HR-assistent HR-administratör
2 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Uppdragsbeskrivning

Vi söker en noggrann och strukturerad HR-assistent till vår kunds team. Rollen är på juniornivå och passar dig som vill ta de första stegen i din karriär inom HR. Du kommer att stötta inom flera HR-områden och bidra till att administrativa och personalrelaterade processer fungerar smidigt.

Arbetsuppgifter:

  • Stötta HR-processer kopplade till anställningsärenden, såsom rekrytering, avslut, arbetsrättsliga frågor, förlängning av anställningar och uppsägningar.
  • Bistå vid trainee- och expatriatprogram samt pensionsärenden.
  • Uppdatera och underhålla personalregister (t.ex. anställningshistorik, försäkringsdokumentation, semester- och frånvaroregistrering, sjukfrånvaro, löneutveckling och interna förflyttningar).
  • Säkerställa korrekt och konfidentiell hantering av personaldata och dokumentation.
  • Ge administrativt stöd till HR-teamet vid behov.
  • Informera medarbetare om grundläggande HR-policys, rutiner och riktlinjer.

Kvalifikationer:

  • 0–2 års erfarenhet inom HR eller administrativt arbete.
  • Utbildning inom HR, företagsekonomi eller motsvarande (alternativt likvärdig erfarenhet).
  • Mycket god förmåga att arbeta strukturerat och med detaljfokus.
  • Förmåga att hantera konfidentiell information med hög integritet.
  • God kommunikativ förmåga och samarbetsvilja.
  • Öppenhet för att lära sig och följa instruktioner – arbetet sker under nära handledning.
  • Grundläggande kunskaper i arbetsrätt är meriterande, men inget krav.

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk