Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Registrator/Nämndsekreterare till Sigtuna kommun
Skicka ansökan 4 dagar kvar
Registrator Nämndsekreterare Administrativ samordnare
4 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi har lång erfarenhet från rekrytering – och bemanningsbranschen och vi vet hur viktigt det är med lokal närvaro. Vårt varumärke kännetecknas av ett högt personligt engagemang på alla nivåer – i relationen med våra kunder, kandidater och i relationen med våra konsulter. Vi vill med hög kompetens, ett genuint engagemang och prestigelöst arbetssätt smitta vår omgivning med positiv energi och inspiration och upplevas som en mötesplats dit företag och människor vänder sig när de vill ta nästa steg i utvecklingen. Clockwork finns i över tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. Läs gärna mer på www.clockworkpeople.se Om kommunen Administrativ samordnare – konsultuppdrag hos Sigtuna kommun Vi söker nu omgående en erfaren och noggrann administrativ samordnare för ett konsultuppdrag hos samhällsbyggnadskontoret i Sigtuna kommun. Praktisk information - Uppdragsgivare: Sigtuna kommun - Placering: Kommunhuset, Södergatan 20A, 195 47 Märsta - Möjlighet till distansarbete cirka två dagar i veckan - Arbetstid: 7,8 timmar/dag med flexmöjlighet, tillgänglighet normalt mellan kl. 09:00–16:00 - Start: Omgående Detta är en möjlighet för dig som trivs med ett varierat administrativt arbete, har erfarenhet av offentlig ärendehantering och vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag i en växande kommun. Dina arbetsuppgifter Som administrativ samordnare ansvarar du för att hålla ihop beredningsprocessen av samhällsbyggnadskontorets ärenden till kommunstyrelsen. Du kommer att diarieföra ärenden i systemet Lex, kvalitetsgranska underlag samt organisera gemensamma dialogforum mellan tjänstemän och politiker, inklusive att föra minnesanteckningar från dessa möten. Detta utgör cirka 60 % av tjänsten. Resterande del av rollen (cirka 40 %) innebär operativt stöd till kontoret inom diarieföring och mer generell administration. Din profil Vi ser att du som söker har: - Minst ett års erfarenhet av ärendehantering som registrator och/eller nämndsekreterare. - Erfarenhet av diarieföring och dokumenthantering, gärna i systemet Lex (meriterande). - Registratorutbildning är meriterande men inte ett krav. - God administrativ förmåga, noggrannhet och struktur. Ansökan Är du den vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Vi jobbar med löpande urval, vilket innebär att vi kallar in kandidater till intervju under hela ansökningsperioden. Så vänta inte, ansök via vår hemsida www.clockworkpeople.se så snart som möjligt. För frågor, kontakta ansvarig Konsultchef. Varmt välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 3 - 6 Månader
Hemsida Länk