Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Administratör, SweTrial kansli
Skicka ansökan 25 dagar kvar
Administratör
25 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

På Läkemedelsverket gör vi skillnad tillsammans. I livet och för livet. Vi jobbar för människors och djurs hälsa, för ett bättre Sverige idag och i framtiden.Är du en driven administratör och jobba med externa kontakter, service och kommunikation? Vill du bidra till bättre förutsättningar för kliniska prövningar i Sverige? Då kan detta vara något för dig! Vår verksamhet SweTrial är ett nationellt partnerskap i Sverige som syftar till att förbättra förutsättningarna för kliniska prövningar. Det är ett samarbete mellan hälso- och sjukvården, akademin och industrin för att göra Sverige mer konkurrenskraftigt inom life science. SweTrial, med dess kansli, är en ny funktion på Läkemedelsverket från och med 1 september 2025. Kansliet kommer att bestå av en chef, två nationella koordinatorer och en administratör. Kansliets uppdrag inkluderar bland annat att samverka med och underlätta samverkan mellan relevanta aktörer nationellt och internationellt samt att fördela medel till stöd för förbättrade förutsättningar för kliniska prövningar. En annan viktig uppgift är att omvärldsbevaka, och att rapportera information, statistik och trender. Ditt uppdrag Som administratör på SweTrials kansli har du ett utåtriktat och självständigt arbete där du fungerar som ”spindeln i nätet” i det relativt lilla teamet. Du kommer att utgöra en viktig och stabil kontaktyta mot både interna och externa parter och delta i utvecklingen av strukturer och arbetssätt. Utöver ovan har du en viktig roll i att bidra med traditionellt administrativt stöd kopplat till möten och konferenser, dokumentation och protokoll. Du kommer också att vara aktiv i gruppens arbete med uppföljning av utbetalda medel. Arbetet innehåller också delvis kreativa delar, såsom att ta fram underlag, sammanställa och visualisera statistiska data och presentationer i PowerPoint samt bidra till kommunikationsinsatser – webb, nyhetsbrev och informationsmaterial. Din bakgrund Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom administration och/eller kommunikation, alternativt motsvarande erfarenhet. Du har minst 3 års erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, motsvarande ovan. Du har erfarenhet av att arbeta med externa kontakter, service och representation i en kunskapsintensiv organisation, såsom exempelvis högskola/universitet, sjukvård eller life science. Erfarenhet från offentlig sektor är meriterande. Du är van att använda och lära dig nya administrativa stödsystem och har mycket goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel och PowerPoint. Det är meriterande om du har erfarenhet och intresse av att arbeta med presentation av statistik och datavisualisering/dataanalys. Erfarenhet av att arbeta med grafiskt material, bildredigering eller enklare layout är också en fördel. Arbetet ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift på svenska och engelska. Dina personliga egenskaper Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som har förmågan att balansera självständighet, driv och proaktivitet med stabilitet, prestigelöshet och lyhördhet för verksamhetens behov. Du är positiv, utåtriktad och har både vilja och god förmåga att samverka och skapa goda relationer med personer internt och externt. För att trivas med arbetsuppgifterna behöver du även vara strukturerad och noggrann och ha känsla för både helhet och detaljer. Arbetet i kansliet ställer också krav på att du är kommunikativ och visuellt skicklig och att du presenterar information klart, snyggt och målgruppsanpassat. Du trivs med att hantera parallella arbetsflöden. Bra att veta Sista ansökningsdag: 2025-09-05 Anställningsform: Tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Enhet: SweTrial Kansli Diarienummer: 2.4.1-2025-066775 Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund. På Läkemedelsverket får du goda förutsättningar för balans i livet. Vi erbjuder dig bland annat flextid, förmånliga semestervillkor, friskvårdsbidrag samt friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter finns det möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef. Läs mer om de förmåner du får hos oss här: https://www.lakemedelsverket.se/sv/om-lakemedelsverket/jobba-pa-lakemedelsverket/formaner-hos-oss  Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg. All tillsvidareanställd personal vid Läkemedelsverket är krigsplacerad inom myndigheten. Kontakt Du är välkommen att kontakta tf enhetschef Gunilla Andrew Nielsen. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Krister Halldin, Saco och Pia Wictor, ST. Vi nås alla på telefon 018-17 46 00 eller enklast via e-post (pga semestertider) [email protected]. Välkommen med din ansökan! Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-08-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare