Arbetsbeskrivning
Helsingborgshem är ett modernt bostadsföretag med 12000 lägenheter i över 30 bostadsområden. Vi strävar efter att utveckla boenden, stadsdelar och service som matchar olika livsstilar och behov. Vill du vara med och göra Helsingborg till en attraktiv stad att leva och bo i för en mångfald av människor? Läs mer på www.helsingborgshem.se.
Vill du vara med och göra skillnad – på riktigt?
Hos oss får du arbeta med uppdrag som bidrar till samhällsnytta och gör skillnad i människors vardag. Vi söker dig som vill använda din erfarenhet och kompetens till att skapa de bästa affärerna för vår organisation.
Arbetsuppgifter
Som upphandlare hos oss får du arbeta med uppdrag som omfattar både entreprenader, tjänster och produkter. Du gillar variationen mellan små och stora uppdrag och trivs med att självständigt driva och projektleda upphandlingar tillsammans med verksamheten.
Du ansvarar för hela processen – från behovsanalys till avtalsskrivning och avtalsförvaltning i våra system. Din förmåga att bygga goda relationer och samarbeta är en viktig del i arbetet. Du har också stor vana av att strukturera och formulera tydliga avtalstexter och fungerar som stöd vid implementering och uppföljning av avtal.
Tillsammans med kollegorna i teamet utvecklas, effektiviseras och kvalitetssäkras vår inköpsprocess.
Kvalifikationer
.Relevant utbildning inom området eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
.Flera års erfarenhet av upphandlingar inom LOU/LUF eller som kan bedömas likvärdigt
.God kunskap om AB, ABT och ABK
.Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
Personliga egenskaper
Rollen passar dig som arbetar strukturerat och noggrant, med förmåga att hålla ordning på både detaljer och helhet. Du har goda kunskaper i regelverk och kan bygga goda relationer genom dialog med både interna och externa aktörer.
Du har en öppen och prestigelös inställning och vill gärna bidra med tankar och idéer i teamet. Vi värdesätter ett arbetsklimat som präglas av öppenhet, samarbete och tydlighet. Rollen som upphandlare ser vi som ett hantverk och där vi tar ansvar för att leverera med kvalitet i alla delar av processen.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du passar in i vårt team.
Vi erbjuder
Tillsammans med oss bidrar du till att göra Helsingborg attraktivt att leva och bo i för en mångfald av människor! I tjänsten och inom Helsingborgshem som verksamhet, finns en långsiktighet i arbetet där vi verkar för nöjda kunder och för att ta ett samhällsansvar.
Välkommen till ett bolag med ett stort hjärta!
Kontaktinformation
Ann-Marie Flodén, Inköps-och upphandlingschef,
[email protected]
Jessica Eke Klinteman, HR Partner,
[email protected]
Arbetsplats
Regementsvägen 2
254 57 Helsingborg