Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Handläggare till Statlig myndighet i Stockholm
Skicka ansökan 12 dagar kvar
Handläggare
12 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten Nu söker vi en flexibel och initiativtagande handläggare till en statlig myndighet i Stockholm. I rollen kommer du att fungera som avdelningens nav och vara spindeln i nätet. Arbetsuppgifterna innefattar att ge stöd till enhetschefen samt att samordna och administrera avdelningsgemensamma uppdrag och sammanställningar. Du kommer även att ansvara för samordning och kvalitetssäkring av avdelningens kommunikationsvägar, såsom intranätet och information i digitala arbetsrum. Andra förekommande arbetsuppgifter: • Delta och vara stöd i uppdrag och olika forum genom dokumentering, analys och utredning • Självständigt driva mindre uppdrag • Ta fram och sammanställa statistik, faktaunderlag och rapporter • Genomföra analyser av olika slag • Samordna och dokumentera besluts-/förslagsunderlag • Ta fram presentationsmaterial • Stötta i dokumentation, uppföljning och rapportering • Ta fram förslag på verktyg och mallar (PPT, Excel, Word) Uppdragsperiod och omfattning Tjänsten som handläggare är ett konsultuppdrag på heltid med planerad start den 10 september 2025 och beräknas pågå till och med den 31 januari 2026. Arbetet utförs huvudsakligen i myndighetens lokaler i Stockholm, med möjlighet till distansarbete upp till två dagar i veckan. Krav för tjänsten: • Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete • Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM. Om dig Vi söker dig som har god samarbets- och initiativförmåga, och som trivs i en roll där flexibilitet och anpassningsförmåga är avgörande. Du är utåtriktad och kommunicerar tydligt, samtidigt som du är ödmjuk och har lätt för att skapa förtroende hos andra. Din lyhördhet och förmåga att självständigt ta till dig och omsätta information gör att du snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter. Rollen kräver även att du är både kreativ och analytisk, med en förmåga att hitta lösningar och se helheten. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och urval sker löpande. Sista ansökningsdag är 2025-08-07. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Maja Nyström via Adecco´s växel 010 – 173 73 00 eller e-post: [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-25
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk