Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Bostadsbolaget söker en vikarierande kundvärd till vår kundservice
Skicka ansökan 14 dagar kvar
Kundvärd Kundtjänstmedarbetare
14 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Bostadsbolaget har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen. Vi är cirka 400 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar centralt i någon av våra stödfunktioner. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med runt 50 000 hyresgäster och våra andra samarbetspartners. Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Bostadsbolaget ingår i Framtidenkoncernen som är en del av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen. ARBETSUPPGIFTER Vill du jobba med att ge Bostadsbolagets hyresgäster service i toppklass? Just nu söker vi en serviceinriktad kollega som vill vikariera i vårt kundservice-team. Som kundvärd arbetar du med att ta hand om och svara på frågor från våra hyresgäster i telefon, digitalt och i vår reception. Du har därför en väldigt viktig roll då ditt jobb är en central del av Bostadsbolagets service. Vi är mitt uppe i en förändringsprocess där vår kundservice nu har blivit den huvudsakliga kontaktvägen in till hela Bostadsbolaget. Målet är att göra det enkelt och tydligt att kontakta oss, samt skapa en ökad tillgänglighet och bättre kundupplevelse. Vårt kundservicearbete utgår från Bostadsbolagets värdegrund som kan sammanfattas med nyckelorden glädje, tillsammans och utmana. Det säkerställer att vi agerar utifrån ett gemensamt synsätt för hur vi bemöter varandra som arbetskollegor, våra hyresgäster och andra vi kommer i kontakt med. För oss är samarbete centralt. Vi hjälper varandra och arbetar tillsammans med förvaltningsdistrikten och centrala stödfunktioner för att kunna vägleda hyresgästen på bästa sätt. Arbetsuppgifter Enheten Kundservice är en stor del av Bostadsbolagets ansikte utåt. Som medarbetare har du det viktiga uppdraget att lyssna på och hjälpa våra hyresgäster och andra med frågor, ärenden och klagomål kopplat till våra bostäder och tillhörande samhällsuppdrag. Du tar emot felanmälningar och svarar på frågor om allt från parkeringar och avfallshantering till hyresbetalningar och hur man söker en lägenhet. Ibland löser du själv kundens problem, andra gånger hjälper du vidare till rätt person. Din huvudsakliga arbetsuppgift är alltså att ta ansvar för kundens ärende oavsett kontaktväg. Vi möter kunder i telefon, e-post/ app, reception och ute i våra områden. Utöver det ingår det att: • Bidra med innehåll till vår kunskapsdatabas. • Arbeta aktivt med utveckling av processer. • Arbeta målinriktat och genomföra beslutade aktiviteter. Som medarbetare på Kundservice har du en nyckelroll i att bygga och bevara positiva relationer med våra hyresgäster genom att vara lyhörd för deras behov. En viktig del för att skapa kundnöjdhet är också att följa upp, återkoppla och samla in feedback som vi delar internt för att ständigt kunna förbättra vårt arbete. Kundservice-teamet består av 12 personer och enheten ingår i Förvaltningsavdelningen. Vi sitter tillsammans i nyrenoverade lokaler på Engelbrektsgatan i centrala Göteborg. KVALIFIKATIONER Vi söker en person med hög social kompetens och stort engagemang för att leverera bra service till kund. Vi söker dig som är bra på att lyssna och sätta dig in i hyresgästens situation. Du har en förmåga att anpassa dialogen till den du kommunicerar med. Samtidigt är du lösningsfokuserad, handlingskraftig och drivs av att skapa en hög kundnöjdhet. För att trivas i rollen behöver du vara bekväm med att arbeta i en föränderlig miljö, där arbetsflödet och de frågor som besvaras ständigt varierar. Detta innebär att ingen dag är den andra lik, och du måste kunna hantera både stressiga situationer och utmanande samtal. Du är självgående och ser det som självklart att se till att ärenden och uppgifter du arbetar med slutförs. Du är en lagspelare som både har lätt för att fråga om hjälp och själv hjälper kollegor i frågor som uppstår. Vi vill att du: • Har en gymnasieutbildning och eventuellt ytterligare någon utbildning. • Har minst 2 års erfarenhet från en roll inom kundserviceområdet, callcenter eller liknande. • Har god svenska i både tal och skrift samt att du behärskar engelska. • Har arbetat med digitala verktyg, gärna Lime eller liknande ärendehanteringssystem. Vad vi kan erbjuda Du är viktig för oss och vi erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi vill ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner dig engagerad i de resultat som vi uppnår tillsammans. Våra värdeord glädje, tillsammans och utmana är mer än bara ord, de beskriver hur vi ska vara mot varandra och något vi lever efter varje dag. På Bostadsbolaget tar vi vår roll i samhället på största allvar och som medarbetare hos oss spelar du en viktig roll. Genom att skapa inkluderande och trygga boendemiljöer, bidrar du till trygghet och stabilitet för våra hyresgäster. Denna trygghet bidrar till ett mer levande samhälle och en positiv utveckling för Göteborgs stadsdelar. ÖVRIGT Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen. Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-19
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 2
Varaktighet 6 Månader eller längre