Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Customer Advisors på deltid till våra nordiska marknader
Skicka ansökan 170 dagar kvar
Rådgivare Kundtjänstmedarbetare
170 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi Customer Advisors till våra finska, norska och svenska Customer Onboarding-team på Privatlåneavdelningen. På Privatlån omges du av kompetenta kollegor, en fin gemenskap och ett stöttande ledarskap. Om rollen:

Du kommer att tillhöra vårt Customer Onboarding-team, vars främsta uppgift är att hantera inkommande samtal från potentiella kunder och samarbetspartners samt att ringa ut till kunder som har en pågående låneansökan hos oss. Customer Onboarding består just nu av ungefär 50 personer, och de arbetar både heltid och deltid mot samtliga av våra marknader; Sverige, Norge och Finland. I denna roll kommer du att arbeta mot två av dessa marknader. 

Som Customer Advisor inom Customer Onboarding kommer du att hantera både inkommande och utgående samtal. Du kommer att hjälpa kunder att göra låneansökningar via telefon, svara på frågor från kunder med en befintlig ansökan, svara på försäkringsfrågor från kunderna, hjälpa kunder att skicka in eventuella kompletterande dokument som behövs till ansökningar och stötta kund med övrig teknisk support i samband med ansökan. Målet med de utgående samtalen är att "seal the deal" med kunder som har en pågående låneansökan och samtidigt säkerställa att kunden är nöjd med vårt erbjudande.

Det ingår även en del mailhantering, men rollen i sig är telefonbaserad och därför söker vi dig som trivs med att prata med kunder och som ser varje samtal som en möjlighet att hjälpa! För att trivas i rollen som Customer Advisor ser vi att du behöver ha ett intresse för försäljning och tycka om att arbeta mot uppsatta mål.

Bra att veta:

När du påbörjar denna tjänst kommer du att gå en utbildning på 3-4 veckor som är förlagd på heltid på kontoret. Under dessa veckor ser vi gärna att du deltar på utbildningen i så hög utsträckning som möjligt, för att du ska få så bra förutsättningar och en så bra upplärning som möjligt. Under denna period ser vi därför gärna att du förlägger studier till kvällar och helger, men självklart går det bra att du deltar på obligatoriska moment i skolan.

Vi söker dig som:

  • Kan arbeta deltid i minst 1-2 år och har en annan huvudsaklig sysselsättning om minst 50% under denna tid.
  • Talar och skriver obehindrat på engelska samt svenska, norska eller finska. 
  • Har arbetat inom service med fördel från roller inom butik, restaurang, resebolag, telefonarbete, försäljning eller liknande, resten lär vi dig!
  • Motiveras av en roll med tydliga försäljningsmål och en hög kundnöjdhet.

För att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du behöver vara

  • Serviceinriktad & kommunikativ: Du har en förmåga att lyssna och förstå människors olika behov, samtidigt som du i kontakt med andra människor kan uttrycka dig på ett pedagogiskt sätt.
  • Resultatorienterad: Du drivs av att uppnå konkreta resultat och mål, exempelvis försäljningsmål.
  • Lösningsorienterad: Du har en förmåga att kunna identifera lösningar på olika problem.
  • Flexibel: Du kan anpassa dig till olika situationer som uppstår i arbetet och kan prioritera uppgifter utifrån verksamhetens behov.

Utöver detta är det viktigt för oss att du känner igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen. Praktisk information: Start: Enligt överenskommelse Plats: Gävlegatan 22, Stockholm. Möjlighet att till viss del arbeta hemifrån på sikt.  Anställningsform: Särskild visstidsanställning Omfattning: Vid behov, cirka 2 dagar i veckan och mer vid ledigheter Arbetstider: 8.30-17 Timlön  Lönen för denna tjänst ligger i spannet 150-170kr/h och fastställs individuellt utifrån relevant kunskap, erfarenhet och utbildning.

Har du hört om NOBAVERSE? I vårt NOBAVERSE värdesätter vi öppenhet, tillit och mångfald. Hos oss får du påverka din utveckling och ha roligt på vägen mot våra mål – allt i en lite extra bubbly miljö! Läs mer om vårt medarbetarlöfte på vår karriärsida. 

Vad händer när du har skickat in din ansökan?

I denna process kan du förvänta dig tester som ett första steg, därefter en telefonintervju och till sist en caseintervju tillsammans med ledaren för teamet. Vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncis som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelse. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till under FAQ.

Vi eftersträvar mångfald av kunskaper och erfarenheter bland våra anställda och välkomnar alla sökande med kvalifikationer för anställningen. Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

Vi ser fram emot din ansökan!

NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning. Har du skyddade personuppgifter ber vi dig meddela detta till den rekryteringsansvarig som står angiven nedan så att vi kan hantera dina personuppgifter korrekt.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-11
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Sälj Säljare B2C säljare B2B Säljare Innesäljare Sales Agent Account Manager B2B Innesäljare Telefonförsäljare B2B Support Agent B2B Account Manager Teknisk innesäljare Abonnemangsförsäljare
Rådgivare Handläggare Låneförmedlare Lånehandläggare
Idag