Välkommen till Lidköping!
Du letar efter nya utmaningar. Vi letar efter dig! Vi hoppas att du vill vara en del av en välkomnande och hållbar kommun som drivs av engagemang. I Lidköping finns vattnet alltid nära med Vänern och skärgården runt hörnet och Lidan som ringlar fram genom staden. Det är en plats rik på historia som vi omfamnar när vi har siktet inställt på att utveckla och planera för framtidens Lidköping. Hos oss får du möjlighet att testa nytt och utvecklas samtidigt som du dagligen gör skillnad för invånare, företagare, föreningar och besökare i Lidköping. Vi behöver bli fler, varmt välkommen med din ansökan till Lidköpings kommun!
Varmt välkommen till Lidköping – en hållbar och välkomnande kommun!
Om jobbet
Vill du ha en nyckelroll i att säkra rätt bemanningen och därmed bidra till verksamhetens kvalité och medarbetarnas arbetsmiljö? Då kanske du är vår nya bemanningssamordnare?
Bemanningsenhetens uppdrag är att sektorns bemanning fungerar på bästa sätt.
Som bemanningssamordnare arbetar du i nära samarbete med enhetschefer i bemanningsfrågor men också i andra frågor inom kompetensförsörjning. Bemanningsenheten leds av en enhetschef där tre bemanningssamordnare och ett flertal enhetsadministratörer arbetar med schemasamordning, vakanstillsättning och övrigt administrativt stöd till enhetschefer
Arbetsuppgifter
Som bemanningssamordnare kommer du i huvudsak arbeta med bemanningsplanering och rekrytering. Du kommer att stötta verksamheten med analys kopplade till bemanning och schemaläggning med fokus på ekonomi och hållbart arbetsliv. Du kommer att spela en viktig roll för att följa upp verksamhetens bemanning, planera för en hållbar personalekonomi och se till att bemannings- och schemaarbetet bidrar till en effektiv resursanvändning i linje med de uppsatta målen.
I tjänsten förekommer även att hantera arbetsrättsliga och avtalsfrågor kopplade till bemanning och rekrytering. Du kommer regelbundet träffa enhetschefer och driva och stötta dem i ovanstående frågor.
Du kommer rekrytera och vara ansvarig för de timavlönade medarbetare som finns i ditt ansvarsområde.
I arbetet ingår även marknadsföring, arbete mot skolor och studerande, semestervikariatsrekrytering och introduktionsprocessen.
Du kommer bland annat arbeta i följande system; Personec, Medvind och Varbi.
Vem är du?
Vi söker dig som har för uppdraget lämplig högskoleutbildning med inriktning mot personalområdet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du bör ha kunskap och erfarenhet av arbetsrätt och rekrytering, personaladministration och IT. Erfarenhet inom kommunal verksamhet och/eller Vård och omsorgsområdet är meriterande.
Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att kommunicera med såväl interna som externa kontakter.
Du bör ha lätt för att samarbeta, vara serviceinriktad, flexibel och trivas med administrativa arbetsuppgifter samt gilla ordning och reda. Du bör även ha god förmåga att driva, utveckla, prioritera och organisera varierande arbetsuppgifter i både detalj och helhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Varbi. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar?
Lidköping som plats utlovar ett rikt liv, det handlar inte om pengar utan om de möjligheter som finns att leva ett bra liv. Här finns nämligen gott om det som är väsentligt i livet. Bra skolor, trygga områden, ett mångsidigt näringsliv och ett aktivt idrotts- och föreningsliv. Och så förstås ett vackert och sjönära läge vid Vänern.
Upptäck mer och fler möjligheter hos https://lidkoping.se/kommun-och-politik/jobba-hos-oss---lediga-jobb, /admin/settings-advertisements/Flytta%20hit%20-%20Lidköpings%20kommun och http://www.livetiskaraborg.se