Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Supporttekniker 1st line sökes!
Skicka ansökan 30 dagar kvar
Tekniker 1st line Supporttekniker
30 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Har du jobbat inom IT-support och vill ta nästa steg i ett tekniskt brett och utvecklande uppdrag? Hos vår kund blir du en del av ett engagerat team där du får använda din erfarenhet för att lösa varierande supportärenden och samtidigt fortsätta växa i din roll som tekniker.

Om tjänsten

Vi på Perido söker nu en supporttekniker till vår kund, ett svenskt IT-företag med lång erfarenhet av att leverera skräddarsydda lösningar och support till kunder inom framför allt retail- och restaurangbranschen. Hos dem blir du en del av ett familjärt och engagerat team där varje medarbetare blir sedd och uppmuntras att utvecklas. Företaget erbjuder goda möjligheter till både teknisk fördjupning och utökat kundansvar, och du välkomnas till ett nyrenoverat kontor centralt i Stockholm. En gedigen introduktion och stöttning från erfarna kollegor ger dig de bästa förutsättningarna att komma in i rollen.

Företaget vill vara tillgängliga för sina kunder 365 dagar om året. Du kommer att arbeta enligt ett rullande schema och helgpass förekommer ungefär var 4e/5e vecka. Arbetstiderna kommer variera mellan 06-22.

Dina arbetsuppgifter

Som supporttekniker arbetar du med att ta emot och lösa ärenden på 1st line-nivå – främst via telefon och mejl, men även genom fjärrstyrning och ärendehanteringssystem. Du får en varierad vardag där du hanterar allt från felsökning i affärssystem till nätverks- och hårdvaruproblem, alltid med målet att ge snabb och korrekt support till användarna.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Felsökning i dataflöden och affärssystem
  • Lösenordsåterställningar och hantering av användarkonton (Active Directory)
  • Guidning vid tekniska problem, t.ex. omstart av terminaler
  • Stöd till ekonomiavdelningar vid bokföringsrelaterade frågor
  • Prioritering, hantering och eventuell eskalering av supportärenden
  • Utskick och hantering av reservdelar och utrustning
  • Övervakning av system och ärenden samt uppföljning enligt SLA
  • Utförande av planerade uppdrag, både på plats och på distans

Dina egenskaper

För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha ett genuint tekniskt intresse och en vilja att lösa problem på ett strukturerat och noggrant sätt. Du har erfarenhet från liknande supportarbete och känner dig trygg med grundläggande IT-frågor, samtidigt som du är öppen för att lära dig nya system och verktyg. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende hos användare. Du arbetar självständigt men uppskattar också samarbetet i ett team där kunskap delas och utvecklas tillsammans. Din nyfikenhet och driv gör att du snabbt kan växa i rollen och bidra till att leverera högkvalitativ support varje dag.

Är det dig vi söker?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Har en fullständig gymnasieexamen eller motsvarande
  • Minst 1 års erfarenhet av liknande roll
  • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Meriterande:

  • Utbildning inom IT eller mer erfarenhet av liknande roll

Omfattning och tillträde

Heltid, tillsvidare hos kundföretaget. Start omgående.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35350 i ämnesraden.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-08
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare
Hemsida Länk

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

Analytiker Service Desk Analyst
Idag
Support Tekniker Supporttekniker
Idag
Support Tekniker 1st line Supporttekniker It-supporttekniker
Idag
1st line Supporttekniker Line-supporttekniker 1st line supporttekniker
Igår