Arbetsuppgifter
Som personlig assistent arbetar du i kundens hem och är du kundens förlängda armar och ben. Du gör det som kunden själv skulle ha gjort utan sin funktionsnedsättning, utan att ta över de uppgifter som personen själv kan utföra. Arbetet innebär bl. a. hjälp vid förflyttningar, på- och avklädning, hygien, matning, promenader och annat som ingår i kundens liv. Hjälpmedel finns i hemmet för att underlätta de fysiska momenten.
Kvalifikationer
Kunden söker en kvinnlig assistent i åldern 25+.
Flytande turkiska i tal och skrift är ett krav.
Det är viktigt att du kommer bra överens med kundens familj, då han bor hemma och har en nära relation till dem.
Gymnasial utbildning och meriterande om du har erfarenhet av vård- och omsorgsarbete.
Personliga egenskaper
Det är viktigt att du är noggrann, ansvarstagande, lyhörd, flexibel och professionell samt värnar om kundens personliga integritet. Eftersom att du arbetar i någons annans hem är det också viktigt att du visar respekt för andras ägodelar. Vi ser gärna att du har livserfarenhet och en hög personlig mognad. Du är med fördel lugn och inkännande.
Övrigt
Inget krav på B-körkort.
Om kunden
En 33 årig ung man som har en CP skada, han behöver hjälp med det mesta i sin alldagliga livsföring.
Lön
Tim-lön enligt överenskommelse. Kollektivavtal med kommunal.
Ansökan
Vi tar enbart emot skriftliga ansökningar via mail eller vanlig post. Inskickade handlingar går ej i retur. Endast personer som är intressanta för en intervju kontaktas. Skicka din ansökan snarast, intervjuer sker löpande.
Ange referens: Norrköping. Mejla ditt CV till [email protected].
Anställningsomfattning och tillträde
Varierande arbetsschema. Man börjar alltid som timvikarie, för att se om kemin mellan dig och kunden matchar.
Anställningsform
Tim-anställning