Arbetsbeskrivning
Välkommen till Bergs kommun - Årets kommun 2024!
Hos oss bor två tredjedelar av befolkningen utanför våra tätorter, vi ser inte kommunens gleshet som ett hinder utan som en möjlighet! Här finns storslagen natur på nära håll, en stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. För den som vill ha stadens utbud och kommunikationer är Östersund endast ett stenkast bort. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och språket är en viktig del av kommunens identitet.
Som arbetsgivare vilar all kommunal verksamhet på våra fem styrprinciper; tillsammans, mod, effektfullt, kommunikation och långsiktighet. Våra styrprinciper är framtagna för att vara vår kompass och vägledning, i att alltid främja tillit och en god organisationskultur med medborgaren i fokus.
På bergsliv.se har vi samlat inspirerande reportage om människor som bor i kommunen och fakta om våra tätorter. Välkommen att hitta ditt drömliv hos oss i Bergs kommun!
Vi tar emot din jobbansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Om du har skyddade personuppgifter så ska du inte skicka din ansökan via rekryteringssystemet. Kontakta istället HR-konsult via växel 0687-161 00, så får du hjälp med hur du söker arbete på ett säkert sätt. Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Är du en rutinerad och driftig kommunikatör med klipp i steget? Har du koll på sådant som WCAG, CMS, CSS, AI, SEO? Vill du dessutom jobba både strategiskt och operativt som huvudansvarig för våra webbplatser, men även med allmänna kommunikationsinsatser? Då kan du mycket väl vara den vi söker som ny kommunikatör med webbutvecklingsansvar hos oss i Bergs kommun.
Arbetsuppgifter
Som vår kommunikatör med webbutvecklingsansvar kommer du att arbeta i en bred och varierad roll, med både operativa och strategiska uppgifter, och med både digital och traditionell kommunikation. En stor del av ditt arbete kommer att handla om utveckling av våra webbplatser, som du kommer att ha huvudansvar för, antingen själv eller via webbyrå. Övrig del av tjänsten utgörs av kommunikationsstöd till våra verksamheter. Du kommer att ingå i ett team med tre kommunikatörer, samt en systemansvarig och en samisk koordinator som en del av vår stabsavdelning.
Kvalifikationer
Du har en akademisk examen inom medie- och kommunikationsvetenskap, eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig och relevant för den här tjänsten. Du har flera års erfarenhet av strategiskt och operativt kommunikationsarbete, med mycket god kunskap om såväl teknisk utveckling som tillgänglighet och lagstiftning kopplat till webb. Du kan leda kommunikations- och webbprojekt från planering till uppföljning, inklusive kravställning och upphandling. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från arbete i offentlig sektor, samt om du har erfarenhet av digitalisering kopplat till verksamhetsutveckling. Du har tidigare erfarenhet av arbete på administratörsnivå inom Sitevision, eller likvärdig kompetens.
Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap om sydsamiskt språk och kultur. Körkort för personbil är ett krav då det kan komma att förekomma resor i tjänsten.
Personliga egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som kommunikatör hos oss är du självgående och trivs med att ha en tidsram och ett uppdrag, där du behöver lösa mycket själv på vägen. Du är flexibel och när ett nytt politiskt beslut kommer eller andra förutsättningar förändras kan du planera om snabbt, och du gillar utmaningen. Som person har du en inneboende förmåga för struktur, du kan och vill planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt, så dina uppgifter slutförs enligt uppsatta tidsramar och krav. Du uppskattar ett gott samarbete och ser fram emot att samarbeta med många olika typer av aktörer, ofta med egna önskemål och behov, främst inom myndigheten men även med leverantörer och andra samverkansparter. Du har god pedagogisk förmåga, och erfarenhet av att utbilda användare i publiceringsverktyg.
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet, utifrån dessa egenskaper.
Vi erbjuder
Vi erbjuder en utvecklande och omväxlande arbetsvardag. Möjlighet till semester- och pensionsväxling finns samt tillgång till förmånsportalen Benify. Vi har också ett årligt friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvårdstimme.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte för länge med att skicka in din ansökan.
Varmt välkommen till oss i Bergs kommun!
Kontaktinformation
Anna-Lena Högström, Kommunikationsansvarig, 0687-161 12,
[email protected]
Jesper Tjulin, Stabschef, 0687-161 82,
[email protected]
Fackliga representanter, Kommunväxeln, 0687-161 00
Joanna Sundin, HR-konsult, 0687-161 36,
[email protected]
Arbetsplats
Ängesvägen 4
845 31 Svenstavik