Installera Ledigajobb.se för snabb åtkomst! Vill du snabbt hitta tillbaka till Ledigajobb.se?
Du är offline.
Försök igen.
Vi söker en medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS)!
Skicka ansökan 19 dagar kvar
MAS Chef Samordnare Projektledare Sjuksköterska Medicinskt ansvarig Ansvarig sjuksköterska
19 dagar kvar

Arbetsbeskrivning

Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll! Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare. Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård, arbetsmarknad och integration samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare. Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som vill arbeta som medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) i kombination med verksamhetsspecifika utvecklingsfrågor. I rollen som MAS kommer du att ha en central och viktig roll i kommunens arbete med hälso- och sjukvårdsfrågor. Du kommer få ansvar för att utveckla vårt verksamhetssystem Lifecare tillsammans med verksamhetscontroller. I MAS-uppdraget ingår även att leda och utveckla verksamhetsspecifika frågor som sträcker sig över HSL, SoL och LSS-området. I arbetet ingår bland annat att: - ansvara för patientsäkerheten enligt gällande lagar och författningar - granska och följa upp verksamheterna utifrån gällande lagkrav och på uppdrag av förvaltningschef för socialförvaltningen samt föreslå förbättringsåtgärder utifrån identifierade brister - analysera patientsäkerhetsarbetet och omsätta resultatet i verksamheten för att förbättra patientsäkerheten - informera om lagar och riktlinjer samt utvecklingen inom patientsäkerhetsområdet - arbeta med kvalitetsarbete - genomföra egenkontroller - ta fram adekvat statistik - arbeta med verksamhetsspecifik utveckling. Du ingår i nätverk på lokal och regional nivå där du samverkar med andra MAS och olika aktörer inom hälso- och sjukvården. Du är en del av förvaltningens stab samt ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Du som söker ska: - vara legitimerad sjuksköterska med flerårig erfarenhet, gärna med erfarenhet från kommunal verksamhet - ha B-körkort, samt kan/får köra bil - vara väl förtrogen med lagstiftningen inom hälso- och sjukvården - har en god administrativ och strukturell förmåga. Det är meriterande om du har: - erfarenhet från utvecklings-, utrednings- och förändringsarbete - erfarenhet från MAS-rollen eller om du haft tjänstgöring i en ledande ställning som exempelvis chef, projektledare eller samordnare. Som medarbetare är du initiativtagande och har förmåga till självständigt ställningstagande och har mod att agera efter egen bedömning. Vi söker dig som gillar en ledande roll och är målmedveten med ett gott sinne för planering. Arbetet sker i samverkan med förvaltningen och det är därför viktigt att du har en god samarbets- och samverkansförmåga. Du arbetar systematiskt och metodiskt med ett driv att kvalitetsutveckla verksamheten. Du har ett intresse och erfarenhet av att utveckla och förbättra arbetsmetoder och processer inom aktuellt område. Som person har du en helhetssyn, tar hänsyn till flera perspektiv och har god förmåga att göra korrekta avvägningar, med avseende på kommunens bästa. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och att arbeta digitalt är en förutsättning. Att ha ett professionellt förhållningssätt är självklart viktigt i vårt arbete. Likväl som god kommunikation och flexibilitet. För att lyckas i rollen har du en personlig mognad och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen. ÖVRIGT Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen. För vissa tjänster kräver vi utdrag ur belastningsregister och uppvisande av B-körkort. Giltig legitimation ska uppvisas om du blir kallad till intervju. Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2025-07-06
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare