I en värld av konstant förändring, där konkurrensen om talanger och affärer intensifieras, är Randstads roll som strategisk kompetenspartner viktigare än någonsin. Vi befinner oss i en stark expansionsfas med ambitiösa tillväxtmål och vi är specialister.. Därför söker vi nu en affärsdriven och inspirerande ledare till den affärskritiska rollen som Manager för vår verksamhet inom rekrytering och konsultlösningar i Malmö.
Detta är en unik möjlighet för dig som vill ta ett helhetsansvar för ett affärsområde, leda ett team mot nya framgångar och bli en nyckelspelare i vår fortsatta resa för att säkerställa marknadsledarskap i regionen. Vi tror på Malmö och vill säkerställa en stark tillväxt i regionen.
Rollen och det strategiska uppdraget Som Manager Operations ansvarar du för att leda ett team av konsultchefer och rekryteringskonsulter inom olika specialistområden och för affärsenhetens samlade resultat. Ditt uppdrag är att, genom ett starkt ledarskap och sälj fokus, utveckla och expandera vår rekryterings- och konsultaffär. Du kommer att driva säljinitiativ för att möta en dynamisk marknad och säkerställa hållbar tillväxt, med ett konstant fokus på att leverera exceptionell kvalitet till både kunder och kandidater.
Ansvarsområden - Ledarskap och teamutveckling: Du leder, coachar och utvecklar ditt team av konsultchefer och rekryteringskonsulter för att nå sin fulla potential. Ditt ansvar inkluderar att fostra en högpresterande säljkultur, säkerställa kompetensutveckling och aktivt arbeta med successionsplanering. - Kommersiellt och strategiskt ansvar: Du har det övergripande ansvaret för affärsenhetens marknads- och försäljningsstrategi. Tillsammans med ditt team identifierar och driver du affärsaktiviteter, bygger strategiska kundrelationer och positionerar Randstad som den självklara partnern på den lokala marknaden. - Budget- och resultatansvar (P&L): Du äger hela processen för affärsplanering, budgetering och prognosarbete. Du ansvarar för att analysera och följa upp resultat mot uppsatta mål (KPI:er) såsom lönsamhet, tillväxt och kund- och medarbetarnöjdhet (NKI/NMI). - Strategiskt ledningsgruppsarbete: Som en del av den regionala ledningsgruppen bidrar du aktivt till den övergripande strategin och utvecklingen av Randstads verksamhet i regionen, i nära samarbete med dina ledarkollegor.
Kvalifikationer och profil Vi söker en resultatorienterad säljledare med en passion för att utveckla både människor och affärer. Du är en strategisk tänkare med operativ handlingskraft som trivs i en dynamisk miljö där du får ta ett stort eget ansvar.
Formella krav: - Gedigen erfarenhet från rekryterings- och bemanningsbranschen eller närliggande B2B-tjänstesektor. - Erfarenhet från en roll med säljansvar, exempelvis som säljande konsultchef, affärs- eller områdeschef. - Ledarerfarenhet med personalansvar är starkt meriterande. - Relevant akademisk utbildning inom ekonomi, personalvetenskap eller motsvarande. - Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift då vi jobbar i en global organisation.
Personliga egenskaper:
Vad Randstad erbjuder: På Randstad är våra medarbetare vår främsta tillgång. Vi erbjuder en plattform där ditt ledarskap och ditt kommersiella driv kan göra verklig skillnad. Hos oss får du:
- En strategisk nyckelroll: En position med stort mandat att påverka och forma vår lokala affär. - En kultur av förtroende: Vi är ett värderingsstyrt bolag med kompetenta, prestigelösa kollegor och en stark teamkänsla. - Kontinuerlig kompetensutveckling: Tillgång till ett brett utbud av interna utbildningar och stora utvecklingsmöjligheter inom en global koncern. - Ett meningsfullt uppdrag: Möjligheten att positivt påverka samhället genom vårt engagemang i arbetsmarknadsfrågor och socialt ansvarstagande. - Ett attraktivt förmånspaket: Konkurrenskraftig lön, förmåner och en flexibel arbetsmiljö med möjlighet till distansarbete.
Ansökan och process: Skicka in din ansökan redan idag, men notera gärna att svarstiden kommer vara något längre än normalt till följd av semestrar. Du kan vänta dig att hör mer kring din ansökan någon gång under början av augusti. Annonsen kommer vara öppen för ansökan t.o.m 2025-08-15. Vår rekryteringsprocess inkluderar intervjuer och tester, samt en kontroll av straffrättsligt register för slutkandidater. Vi erbjuder anpassningar i processen för sökande med funktionsvariation. Notera att huvuddelen av kommunikationen i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.
För frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Cecilia Mannheimer, Director Operational & Professional Talent Solutions South via: [email protected] eller Cecilia von Der Lancken Regional Director Professional via: [email protected]
Vi ser fram emot din ansökan!