Vill du ha en nyckelroll i att säkra kvalitet och
leveranser i en tekniskt avancerad produktionsmiljö? Har du erfarenhet av
produktionsnära inköp och gillar att driva förbättringsarbete? Då kan det här
vara rollen för dig.
Mer om jobbet
Till vår kund i försvarsindustrin söker vi nu en
strukturerad och engagerad teknisk och operativ inköpare som vill arbeta med
avvikelsehantering i en komplex och högteknologisk miljö. Du kommer att
tillhöra ett erkänt kompetent team som arbetar med upphandling av komponenter
till system som används i avancerade försvarslösningar.
Rollen är placerad i Järfälla, där du sitter nära både
produktion och kollegor. Du kommer även ha kontakt med team i Göteborg och
Huskvarna. Ditt blivande team består av ett tjugotal personer, varav
majoriteten har över 10 års erfarenhet inom sina respektive områden.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Gå
igenom och driva backlog av produktionsavvikelser
Koordinera
mellan leverantörer, produktion och interna kollegor
Föreslå
och etablera nya arbetssätt och riktlinjer för att minska framtida
avvikelser
Bidra
till ett proaktivt inköpsarbete
Krav för tjänsten
För att vara aktuell för tjänsten behöver du uppfylla
följande:
Kandidatexamen
inom ekonomi, inköp, supply chain, management eller liknande
Minst
2 års arbetslivserfarenhet från en produktionsnära roll inom industrin
Mycket
goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
Svenskt
medborgarskap
Mer om dig
Vi söker dig som är:
Driven – du tar initiativ, arbetar självständigt och trivs med att se resultat
Socialt
kompetent – du har lätt för att samarbeta med olika funktioner och
bygga förtroende internt såväl som externt
Strukturerad
och lösningsfokuserad – du gillar att reda ut komplexa
frågeställningar och hitta långsiktigt hållbara lösningar
Analytisk – du har förmåga att se samband, utvärdera processer och bidra med
förbättringsförslag
Du motiveras av en miljö där teknik, process och människor
möts – och du har ett naturligt driv att skapa ordning i komplexa flöden.
Om vår kund
Vår kund är ett välkänt och ledande företag inom
försvarsindustrin med verksamhet över hela Sverige. I den aktuella enheten
arbetar man med avancerad upphandling och leveranssäkring av allt från
elektromekaniska komponenter till kemikalier och kablage.
Om Framtiden
Vi på Framtiden arbetar med att matcha rätt person till rätt
plats. Vår mission är att skapa framtidens arbetsliv – och det börjar med dig.
Genom att arbeta nära både kandidater och företag strävar vi efter att hitta
lösningar som gynnar båda parter. Hos oss får du en trygg och professionell
rekryteringspartner som vill att du ska lyckas och utvecklas.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara
anställd genom oss på Framtiden för att sedan ha möjlighet att gå över och bli
anställd direkt hos vår kund
REKRYTERINGSPROCESSEN
1. CV-granskning
2. Telefonavstämning med Framtiden
3. Kompetensbaserad intervju
4. Slutintervju med kundföretaget
5. Säkerhetsprövning och registerkontroll
VILLKOR
Startdatum: Hösten 2025
Placeringsort: Järfälla
Arbetstider: 8–17, med flexmöjlighet
Omfattning: Heltid, på plats
Observera att urval kommer påbörjas under v 32
Vi ser fram emot din ansökan!
InköpareHåltagareSocialchefUpphandlareInköpsstrategHållbarhetschefSocialkonsulentHållbarhetsstrategHållbarhetsingenjörHållbarhetsspecialistSustainability AnalystSustainability Professional