Är du en strukturerad och självgående administratör som vill vara med och stötta försäljning och projektleverans i energibranschens framkant?
Academic Resource söker nu en noggrann och serviceinriktad Kontorsadministratör / Office Administrator till ett företag i Västerås. Rollen är ny hos kunden och innebär en viktig funktion i ett mindre, men växande team – med potential att växa till en heltidstjänst eller fast anställning på sikt. Start 1 juli, inledningsvis 50%
Du kommer att vara spindeln i nätet för försäljningsverksamheten i Sverige. Du arbetar tätt med Sales Manager i Västerås och i nära dialog med projektteam i Oslo och Köpenhamn. Ditt arbete blir avgörande för att affärerna ska kunna hanteras professionellt, effektivt och med hög kundnöjdhet.
Arbetsuppgifter inkluderar bland annat:
• Administration av kundkontrakt och projekt
• Stöd till projektledare och Key Account Manager
• Hantering av inköp (PR/PO), logistik och fakturor
• Reservdelshantering och leveransuppföljning
• Ekonomisk uppföljning av projekt
• Kontorsadministration och intern service
Vi söker dig som:
• Har minst 3 års erfarenhet av liknande roller inom projektverksamhet
• Är van att arbeta självständigt och ta egna initiativ i en matrisorganisation
• Har erfarenhet av att hantera leverantörskontakter, inköp, fakturor och logistik
• Talar och skriver flytande svenska och engelska
• Har god systemvana, framför allt i SAP och Officepaketet
Meriterande: erfarenhet från elkraftsbranschen eller arbete med högspänningsutrustning, samt kunskaper i franska eller tyska.
Om teamet och avdelningen
Du blir en nyckelperson i den svenska försäljnings- och leveransverksamhet för högspänningsställverk och transformatorer. Idag finns en Sales Manager på plats i Västerås, medan projektleveransen sker i nära samarbete med kollegorna i Oslo och Köpenhamn.
Det är en liten, engagerad grupp som kännetecknas av samarbete, ansvarstagande och en internationell anda. Rollen kräver prestigelöshet, god kommunikation och en känsla för struktur.
Varför ska du söka?
• Du får arbeta i ett globalt teknikbolag med tydlig samhällsnytta – vi möjliggör framtidens energilösningar.
• Flexibla arbetstider och hybridmöjligheter.
• En nyckelroll med möjlighet till utveckling och ökat ansvar.
• Möjlighet till anställning och heltid på sikt.
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: oavås0625
Frågor besvaras via mail av ansvarig rekryterare: Ulrica Rosander
Observera att bakgrundskontroll och kreditupplysning genomförs på slutkandidater.